Jump to content

Tibakemelding på leirdueskyting (video)


JEEB

Recommended Posts

Var på leirduebanen på søndag og prøvde ut min nye Churchill 206 black synt.

Tok med goproen og filmet meg selv mens jeg filmet for å se om jeg finner ut hva jeg gjør galt, og hva som er bra mtp jeg er nybegynner.

 

Syns det var veldig kjekt å se hvordan jeg oppfører meg på banen og hvordan skytestillingen min er.

Setter pris på om de som er litt mer drevne enn meg kunne skrevet et par ord om hva de mener jeg kan forbedre meg på.

 

PS.

Grunnen til jeg lukker haglen med hjelp av foten er fordi jeg har senebetendelse i håndleddet, og når haglen er såpass hard å lukke så ble det gjort på denne måten. Ikke optimalt, men jeg er klar over det :)

 

 

Edited by JEEB
Link to comment
Share on other sites

Fersk selv, så skytinga har jeg ikke så mye si på. Men, hvorfor ikke begynne med å alltid ta av sikringa i det du kaster/monterer opp hagla? Mye tryggere, spesielt på jakt, og når det blir en vane tar det heller ikke tid/fokus. Jeg synes vertfall det er en god vane?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Se på Max Michel her:

 

Det er pistolskyting, men han trekker MYE raskere enn noen hagleskytter trenger, og han har tid til, og tar seg tid til, å ikke legge fingeren på avtrekkeren eller avsikre før han er i siktefasen. Eneste trygge måten å gjøre det på, man trenger den vanen.