Jump to content

1911 magasiner


bagde

Recommended Posts

Har hatt mange-mange tusen skudd gjennom Wilson Combat sine magasiner, uten å noen gang ha opplevd noe tull. Både i 9mm og .45. Det påstås at hvis man har problemer med en 1911 kan man teste pistolen med et Wilson-magasin. Hvis det fortsatt er problemer kan man utelukke at magasinet er årsaken. Jeg har kjøpt mine fra Brownells.

Link to comment
Share on other sites

Hos meg var det stikk motsatt.
Det fulgte med to Wilson Combat magasiner med pistolen (S&W 1911 Pro Series 9 mm.) og de ga stadig vekk problemer ved dynamisk skyting.
De ble solgt og erstattet med magasiner fra Metalform (Brownells), og etter det har det ikke vært et feilslag i min pistol.
Jeg tror ikke man skal være for bombastisk når det gjelder magasiner om hva som er bra og hva som er "mindre" bra..
 

Link to comment
Share on other sites

Shooting Star. 

 

Nå ser jeg at de har differensiert kvaliteten (classic og match grade samt blå og rustfri). Sist jeg kjøpte var prisene litt annerledes, men du får ihvertfall billigste utgaven til 290,- med pad , 268,- uten hos Brownells.

 

Jeg vet ikke helt verdien av en basepad av plast bortsett at den sørger for at det er lettere å trykke magasinet helt inn. Som støtdemper når magasinet faller til jorden er det bare tull - normalt har man et skudd eller to igjen når magasinet skiftes, og vekten av dem snur magasinet på hodet uansett.

 

Jeg har montert "pads" av messing for å forsøke en mer bekvem landing, men selv vekten av messingen har problemer med å holde magasinet på rett kjøl.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Enig med hipshot. Chip McCormic Shooting Star, med metall follower. brownells.no

 

Har aldri hatt matefeil med dem (Para Ordnance SSP), med flere tusen 200 grain LSWC. Nå skal det sies at jeg nesten aldri har matefeil uansett (med riktig rekylfjær), men når det gjelder blir det Chip McCormic SS.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...