Jump to content

Fritz Steinerstauch Drilling


Mastodon

Recommended Posts

Jeg har en drilling på hånd og søker mere informasjon om produsenten og modellen.

Drilligen er så å si identisk med dette våpenet:

Fritz Steinerstauch Würzburg

https://www.vdb-waffen.de/de/waffenmarkt/langwaffen~kombinierte_waffen/1nkr8f2h_fritz_steinerstauch_wuerzburg-luxusdrilling.html?s=306

 

Jeg har sent en Mail til produsenten med serienummer og spørsmål om våpenet i seg selv, slik som alder og modell, men jeg lurer på om noen her på kammeret har erfaring med våpen fra denne lille produsenten..

Våpenet veier 3370gram og Zeiss Diatal 6x42 med SEM 456gram. Pipene er 65cm lange.

Leveren på venstre side er sikringen og på kolbehalsen velger du i mellom Hagleløp og Rifleløp med en "skyvebryter" akkurat som en haglesikring.

Jeg var i utgangspunktet ute etter en drilling med kolbehals sikring, men denne har en pris som gjør den fordelaktig...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

I dag fikk jeg svar fra Hubertus Steinerstauch!

 

Dessverre ikke noe annet enn at den var solgt i 1960.

 

"Hello,

 

from the number is the Drilling billed in 1960. I have no paper from this time.

 

Best Regards

 

Hubertus Steinerstauch"

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Takker! 

 

Er det noen som kan gi en pekepinn på hva denne er verdt ved salg? Løpene ser nye ut innvendig og jeg må "smekke" låsen i sammen for å få leveren til å gå på plass selv. Ved normal lukking må leveren skyves på plass. Med andre ord meget tight og fin:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nå har endelig fått ervervelsestillatelsen tilbake (etter 6 uker i Politiets karantene hylle...) og handelen er landet!

 

Fikk med en 20 pakning S&B 173grs SP til oppskyting og papp samt en 20 pakning RWS 160grs EVO. Satser på at EVO er good shit til storvilt..

Samt ca 100 Nittedals og Rottveil 16/70 i forskjellige størrelser.. 

 

Skal skyte opp med denne når jeg får tid, men vet ikke om jeg får anledning til å jakte med den i år.. Vi får se...

 

Våpengarderoben føltes litt fattig til jeg i dag fikk inn en drilling igjen! Og så atpåtil en Ferlach:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7X65R  er en meget spenstig patron, jeg har mer enn 25 år erfaring med denne, med så lett børse vil du notere at det går av...EVO er ok den, god presisjon på de jeg har skutt, men en Oryx jeg skjøt.. 2 ganger.. ga ikke gjennom skyting og svært lav restvekt. Min resept på 7X65R var 170 grs Lapua Mega (utgått) som ble erstattet av 170 grs Norma Oryx som også har utgått tror jeg.. 

 

Link to comment
Share on other sites

Googlet litt erfaringer med Evo og noen sier det er en halvfabrikat Norma Oryx so blir sent sørover for montering av Messingkoppen som sitter på tuppen... 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro på, men uansett ei loddet kule som skal gjøre jobben:) 

 

Ja jeg merker nok forskjellmed denne kontra min forrige drilling i 5,6x50R Mag...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...