Jump to content

Klasser?


OleST

Recommended Posts

Har lyst til og begynne med skyting med krutt igjen, lurer på hva som må til for at man kan starte med militærfelt, finfelt eller grovfelt? (har også lest at det står A, B, C, D eller X% bak klassene, hva betyr dette?)

har skutt litt med .22 på bane før men da metallsiluett, var helt greit men jeg vil heller skyte på pappskiver for og få "vurdert" min evne til og treffe blinken.

 

http://nopdal.com/klasser/

Link to comment
Share on other sites

Har du skutt, og eller hatt håndvåpen før? er du fortsatt medlem av klubb? 

om du har eid .22 før og skutt ms, samt er medlem av klubb er det ikke så mye som skal til, om du ikke er må du melde deg inn igjen og evnt ta kurs

Link to comment
Share on other sites

Da finner du deg en klubb i nærheten med feltgruppe og melder deg på førstkommende sikkerhetskurs. Det er som regel ikke noe problem å være med på rekruttskyting, som de fleste klubber avholder ukentlig, før man har tatt sikkerhetskurset dersom man viser interesse, er oppegående og har vært borti sakene før. Lykke til! Felt er moro :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Du kan være medlem så lenge du vil og skyte med lånt klubbvåpen så lenge du vil. Men når du har vært medlem i 6 mnd, vært regelmessig aktiv (har deltatt på ca 15 treninger) og har sikkerhetskurs, kan du få kjøpe eget åpen om politiet godkjenner deg. Du MÅ ikke delta i konkurranser.

For din og skytesporten sin del håper jeg at du deltar på minimum et approbert stevne per år. Vi vil gjerne fremstå som en organisasjon for sportsskyttere - ikke kun for våpeneiere og plinkere.

Link to comment
Share on other sites

Vi bedriver primært konkurranse med pistol i norge, og det er så sykt mye kulere enn å bare stå og plaffe på trening, Skjøt mitt første approberte pistolstevne helga etter sikkerhetskurs med klubbvåpen, det er rett og slett gøy, derfor vi bedriver sporten ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...