Jump to content

Normas ladebok på engelsk


Tomas

Recommended Posts

Jeg har den siste Norma boken, ladedata er vel det samme som finnes på norma.cc, tror jeg, uten å ha sjekket veldig nøye. I tillegg til dataseksjonen er følgende emner omtalt:

 

Introduction s 7

Norma 111 years s 9 - 37

Norma bullets s 39 - 42

How to make a catridge s 43 - 60

Firing a cartridge s 61 - 69

Reloading for double rifles s 70 -72

Exterior ballistics s 73 - 84

Powder s 85 - 123

Primers s 125 - 131

Reloading rifle cartridges s 133 -142

Reloading safely s 143 - 155

 

På krutt og tennhetter går den dypere enn ladeboken, mens selve ladeprossesen er gjennomgått nøyere i ladeboken. Hvis det er ett ønske å lære mer om krutt og tennhetter kan du også kikke på en bok som heter "Allt om krut & lite till" den er skrevet av Sven-Eric Johansson, som er samme mann som har skrevet avsnittene i Norma boken om krutt og tennhetter.

 

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner godt at ikke så mange kjøper den boken.

 

I Norge koster den 570 kr. I USA ligger den på 22-26$. Det er ikke moms på bøker i Norge. Boken er garantert trykt på et trykkeri.

 

Jeg nekter å betale 3-4-gangen på identisk produkt, bare pga geografi. Dette er faktisk ikke ferskvare, bil med avgifter, fantastisk innovasjon, livsviktig produkt eller ost med tollmurer. Dette er kun, og bare kun fordi Norma har bestemt en høyere innkjøpspris til norske (naive) forhandlere.

 

Hvilken som helst ladebok gir den nok info til å starte ladestigen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...