Jump to content

Tennhetter sitter litt for langt ut


blundby

Recommended Posts

57 minutter siden, 1983 skrev:

Remingtonhettene må settes inn med makt da de ikke er helt ferdige fra fabrikken, dette for å få ned fareklassen for transport langs vei.

Ferdige! Mener du, at ambolten ikke er presset helt inn til tennsatsen?

Link to comment
Share on other sites

Forskjellige erfaringer ute og går.

Bruker stort sett bare Remington hetter. Lader aller mest med 308w Norma hylser, funker som bare det med RCBS håndholdt. 

 

Men det er jo det som gjør dette interessant, alle gjør seg sine egne erfaringer. Og lager seg sine egne laderutiner. Min metode funker for meg, en annen måte å gjøre ting på funker sikkert bedre  for andre. Jeg er vanligvis ute etter å lære av andre som gjør ting på en bra eller lur måte på alle områder egentlig. Men når det gjelder hjemmelading så skal det være mye å hente, hvis jeg skal legge om rutinene. Prioriterer nøyaktighet og mine egne rigide rutiner når jeg lader. Tar nok litt lengre tid, men det er også knotete å måtte trekke kuler eller måtte gjøre ting om igjen. Når jeg har finne en metode som gjør at jeg slipper tøbbel med ting jeg hadde trøbbel med tidligere, så holder jeg meg til den.

 

Mtp presisjon så kan jeg ikke påstå at jeg merker noen forskjell. Da er vel isåfall også brotsjing av tennkanalen tingen, i tilegg til å frese hettelommer +veiing av hylser, dreiing av halser +++. Men dette er vel mer for de som lader til ultimat presisjon, BR og liknende. Jeg skyter simpelthen ikke godt nok til å merke noen forskjell, hvis den skulle finnes.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...