Jump to content

Sako Triace pris?


deerkiller

Recommended Posts

Da jeg begynte med pistolskyting tidlig på 90- tallet var det en del som skjøt med Sako. Noen av dem skjøt fantastisk bra, men etter som jeg husker var det noen som var plaget av funksjoneringsfeil. Det er forøvrig en omtale av Sako pistolene i siste utgave av Vapen Tidningen.

 

Jeg vet ikke hva en fornuftig pris kan være, men Sako pistolene har vel forsvunnet litt ut i "dimman", så jeg ville ha prutet kraftig med mindre jeg fikk den billig.

 

Lykke til :D !

Link to comment
Share on other sites

Det är väll 15 år sen dessa slutade tillverkas. Reservdelstillgången börjar nog bli lite si och så. Om du köper den så skall du provskjuta den ordentligt före du köper. Tillförlitligheten på dessa vapen varierade kraftigt. En kamrat till mig hadde en .32 som jävlades hela tiden, var helt omöjlig till att få tillförlitlig. Personligen hadde jag aldrig köpt ett vapen med såpass tvivelaktigt rykte.

Link to comment
Share on other sites

Hvis prisen er rett,hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å kjøpe. Åke Nordin gjorde en sammenligning mellom forskjellige nye konkurransevåpen og sin egen sako i svenske Vapentidningen i fjor en gang og skrev også om Sako i nr 3 2007. Våpenet er meget presist.

Problemer i .32 kan muligens avhjelpes med lette kuler (78 grains). Så akkurat ett sett med 22 og 32 tilsalgs for 9900 svenske. Personlig synes jeg det var i overkant :) Hvis du har mulighet, prøv våpenet,og liker du det så :D Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er klart at det er en del penger, men hvis den fungerer, og bare da, ville jeg ha forsøkt å prute litt til. Mulig jeg hadde slått til hvis jeg hadde hatt anledning til en grundig prøveskyting og at våpenet passet meg.

 

Har du spurt om hvorfor han skal selge den?

Link to comment
Share on other sites

Har du spurt om hvorfor han skal selge den?

 

Har fulgt dette vånet fra det var kjøpt nytt av en i samme klubb som meg.

Eieren har helt slutta og skyte,faktisk så har han ikke vært å se på trening på 4-5 år.

Han selger settet da det ikke er i bruk lengre.

22 settet har neppe gått mere en 2000 skudd.

32 settet er kun prøveskutt.

Har aldri sett at 22 settet har fusket når eieren har brukt det.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg langt om lenge fått eieren av sakoen til å antyde en pris.

Eieren ønsker å ha 8000 for komplett 22/32 og da sender han med noe 32 ammo .

Er dette en ok pris?

Ser man må ut med rundt 15k for et komplett sett av andre merker.Det er da snakk om nytt våpen.

 

Hørt om en på sørlandet som hadde kjøpt en slik kuffert full med Sako 22/32, i fjor høst.

 

Han hadde betalt 4000.- for alt, men det var trolig et lykketreff.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...