Jump to content

Ombyggningssett


Lypsyl

Recommended Posts

Kan man kjøpe et ombyggningssett i et kaliber man allerede har godkjent søknad på, 

eller må man søke spesifikt på dette som en våpendel?

 

Rimelig sikker på at svaret er nei, men det hadde vært greit å få det bekreftet.

Edited by Lypsyl
Link to comment
Share on other sites

Svaret er nei, det kan du ikke.

 

Men så avhenger det av hva selger går med på, og hva våpenkontoret gjør når de får inn en søknad på komplett våpen og salgsmelding på en våpendel...

 

Jeg har ved to anledning fått kjøpt våpendeler med innvilgede søknader på komplette våpen, og etter et års tid fått tilsendt korrekt våpenkort fra våpenkontoret.

 

Jeg har også brukt den digitale søknadsprosessen til å søke på  piper til systemvåpen, og fått dette innvilget (selv om det heller ikke er helt etter reglene).

 

Med 10-11 måneders behandlingstid på konkurransevåpen hos Øst PD ville jeg tatt sjansen :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt ombyggingssett kal 32 istedenfor komplett pistol. Jeg spurte våpenkontoret om det var ok via mail, og de sa det ikke var noe problem. Fikk svar samme dag om jeg ikke husker feil. Så la jeg ved svaret deres da jeg kjøpte. Spør via mail, så har du det skriftlig hvis det skulle bli spørsmål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg søkte på pistol i .32 long for omtrent tre år siden, og spurte da per telefon våpenkontoret om jeg kunne kjøpe ombyggingssett på samme godkjenning, og svaret den gang var ja. Er redd for at dette ligger litt i gråsonen, så gjør som glockoman sier og få en skriftlig bekreftelse. Jeg endte med å kjøpe komplett våpen så jeg prøvde aldri dette overfor selger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...