Jump to content

Någon som har erfarenheter om Sako, Hämmerli eller Benelli?


SWEcerb

Recommended Posts

Nyligen fått innvilget söknad, och letar efter möjliga köp.

Hittade denna https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=324189850 nån som vet om den är något att ha? Är ju betydligt bättre pris än många andra.

Hur står den mot tex en Hämmerli X-esse https://www.finn.no/337931769 eller Benelli MP95E https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=337938689

 

Tackför lite hjälp då det är första gången för köp.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det er klart at av de pistolene du har linket til, så er nok Hämmerlien best.

Både med tanke på presisjon, driftsikkerhet og tilgang på deler.

 

Sako har jeg ingen erfaring med, men hvis den i det hele tatt er brukanes til den 

prisen med vekselsett, så kan jo også det være interessant.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Lypsyl skrev (56 minutter siden):

Det er klart at av de pistolene du har linket til, så er nok Hämmerlien best.

Både med tanke på presisjon, driftsikkerhet og tilgang på deler.

 

Sako har jeg ingen erfaring med, men hvis den i det hele tatt er brukanes til den 

prisen med vekselsett, så kan jo også det være interessant.

 

 

Tack för info. 

Lutar åt att köpa en ny hämmerli x-esse. 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

@SWEcerbJeg har ikke det våpenet selv, men en bekjent i klubben har den og han er veldig fornøyd. Han har hatt det i ca 3 år og har ikke hatt noen problemer. Som for alle våpen som skyter 22LR så opplever han også klikk av og til, men det skyldes ammunisjonen og ikke våpenet. Mitt inntrykk er at det er flere som har problemer med X-esse enn med Benelli, men det kan jo også skyldes at det er veldig mange flere som bruker X-esse. Jeg ville heller valgt en Benelli enn x-esse sport. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har erfaring med Benelli MP90 som du linker til. Med standard CCI har jeg vel hatt én forkiling og ett klikk per 1000 skudd, og det er vel godt innenfor standarden for den ammunisjonen. Vi er to i klubben som skyter med denne, og etter hva jeg kan skjønne må dette være et av de mest pålitelige .22 matchvåpen som finnes. Jeg tar en enkel puss etter 2-300 skudd, og det er det. X-essen har jeg også skutt en del med, og vi har flere som klubbvåpen. X-essen er et presisjonsvåpen i motsetning til mye annet som finnes der ute og den passer godt til det bruket der mange deler samme våpen. Benellien har flere muligheter til personlig tilpassing, og det er vel noe av fordelen med å ha eget våpen.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Helt riktig Wolfen. Den har heller ikke sluttstykke som låser i bakre stilling slik at en bør telle skudd for å unngå tørrklikking. Når en klikker ned våpenet kan det gjøres mot den temmelig solide kammerpluggen som følger med eller ved å holde sluttstykket litt tilbake. Da går det bra.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fornøyd med min Benelli mp90. Aldri hatt klikk eller forkiling. Men på x-esse Stenvaag’n min derimot…. Husk bare på at mp90 med justerbar bredde på skuret har 2mm for lang siktelinje å er dermed ikke godkjent i henhold til kravet. Kornet må byttes eller flyttes bakover ellers blir det disk på f.eks NM.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...