Jump to content

Strasser "Rem700SA" retrekker for AICS chassis og magasiner


Torf

Recommended Posts

Torf skrev (1 time siden):

og ytterligere redusert sluttstykkevandring, begynner man snart å kunne etterlikne en Anschutz Fortner i funksjon med grovkaliber.. 

Sluttstykkehåndtaket på Strasseren har en betydelig vandring før sluttstykket begynner å bevege seg. Så tja... Det som gjør at jeg mister lysten er den enorme mengden smådeler som må til for at dette skal virke. Sluttstykket på en R700 har 10 deler.

Strasseren har jeg ikke telt - men den har 4 "løse" låsklakker, som holdes på plass av ei lita fjær, og en låse og opp/nedspennings mekanikk bak i sluttstykket med en rekke kammer og alt mulig.  Men at det låser solid tror jeg. Den har også to utdragere og en del gode ideer. For mange.
Jeg så en gang en video der de demonterer sluttstykket - jeg finner den ikke nå, men det var nok å se den en gang...

 

Vindvott skrev (2 minutter siden):

 

 

Men jeg vil heller ha en låsekasse med hurtig pipebytte som passer en rem 700 stokk og avtrekker

Det kalles en Remington 700... Evt. en "rem 700 klone" om man vil ha noe med trangere toleranser og bedre finish.

 

K

 

Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (11 minutter siden):

Det som gjør at jeg mister lysten er den enorme mengden smådeler som må til for at dette skal virke.

 

K

 

Enig, sikkert morsomt å demontere og sette sammen dette sluttstykket i felt i morgen i -25 som det er her nå..

 

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, M67 said:

Det kalles en Remington 700... Evt. en "rem 700 klone" om man vil ha noe med trangere toleranser og bedre finish.

 

Alt kan vel kalles hurtig pipebytte om man er drilla nok.

Men jeg ønsker meg noe ala Sauer og AI.

Link to comment
Share on other sites

Vindvott skrev (4 timer siden):

Alt kan vel kalles hurtig pipebytte om man er drilla nok.

Men jeg ønsker meg noe ala Sauer og AI.

En Sauer kan aldri konkurrere med en AI eller en rett preppa Remington. Jeg kan bytte pipe på Saueren fortere enn de fleste, men jeg bytter ikke pipe i felt, i blåbærlyngen eller dypsnøen. Det kan man uproblematisk med AIen.

IMG_4238.jpeg.30741b7b6846ee4a87f1d2e2334794c7.jpeg

 

K

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, M67 said:

En Sauer kan aldri konkurrere med en AI eller en rett preppa Remington. Jeg kan bytte pipe på Saueren fortere enn de fleste, men jeg bytter ikke pipe i felt, i blåbærlyngen eller dypsnøen. Det kan man uproblematisk med AIen.

I fare for å spore tråden av enda mer.

Okei da, skal rette meg til ''en remington 700 med AI pipe system til hobby pris.''

 

 

Strasser har vel laget rettrekkere i en årrekke nå, og driver fortsatt.

Så litt peiling på rettrekkere må de vel ha?

 

Edited by Vindvott
Link to comment
Share on other sites

Vindvott skrev (6 minutter siden):

Så litt peiling på rettrekkere må de vel ha?

De har stålpeiling på rettrekkere. Ferrari har nok peiling på biler, men jeg vil ikke ha dem i indre Iveland i 30 minus og snøfokk av den grunn.

Link to comment
Share on other sites

Perjoto skrev (5 minutter siden):

Går det an å få AI pipe system på en gammel 700, og hvordan gjør børsemakern det?

Pipa er gjenga i låskassa på akkurat samme måten på en AI og en Remington, en Tikka, Sako, alt mulig. Kvaliteten på gjengene er nok forskjellig. AI har en patentert klemskrue, som klemmer over et H-spor i låskassa (og derved "låser" gjengene), og et ekstra langt gjengeparti. Men jeg tror ikke det gjør den helt store forskjellen.

Det de fleste gjør på diverse "Remchestere" er å frese et spor for en fastnøkkel på pipa, så du kan få dratt til ordentlig. 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...