Jump to content

Er drivjakt i Polen en sagablott?


358 Win

Recommended Posts

Vi har vært i Polen på drivjakt hvert år de siste 15-16 årene (med unntak av 2020 , Covid) men etter 2019 føler jeg det er blitt dårligere og dårligere . Svinepest og mengder av ulv har ødelagt viltbetandene mange plasser . 2022 var riktignok bra men det var fordi vi begynte å skyte på rådyr .Vi har stort sett vært i syd/sydvest og har hatt enorme viltmengder å jakte på . Vi har gjerne lagt på 120-150 dyr på en 5 dagers jakt på 15 jegere 

Vi er ferdig med 4 av de 5 dagene nå og har hatt elendig resultat med 8-15 dyr på paraden på 14 jegere. 

Er det blitt sånn overalt i Polen ? 

 

 

Edited by 358 Win
Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo vært med på noen av jaktene med dere. Eventyrlige dager. Flere andre fine jakter med andre også. Men jeg har solgt halvautoen. Det jeg hører fra kjente som har vært i Polen er kjipe greier. Fra nord til sør, like elendig.

blir til at det plinkes noen rådyr, i frustrasjon. Og så blir det kunstig høyt tall på felt vilt.  For min del er det villsvin som er magien, og jeg har altså slutta 😞

Link to comment
Share on other sites

Skaubjønn skrev (37 minutter siden):

Det skyldes ikke bare pest. Jaktklubbene står ansvarlig for beiteskader. Villsvin ødelegger mye, og bøndene klager. Myndighetene krever at klubbende reduserer bestanden, og det har blitt skutt ut mye gris om natta med termisk.

det sa de sist jeg var i Polen. 

Jeg hadde nesten trodd at inntektene fra jegere, var såpass viktig at det ville være en prioritet. Men da ødelegger vel villsvinene for større verdier enn de drar inn.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...