Jump to content

Montasjer til CZ 452


fat_dog86

Recommended Posts

Hva finnes å velge i av montasjer til CZ 452? Spørs om det kommer en American left-hand i hus rundt månedsskiftet, og har en Tasco Titan 3-12x52 som jeg tenkte å sette på toppen foreløpig.

 

Det jeg tenker på i første omgang er hel skinne for weaver eller picanny ringer, som bygger utover løpet. Gjerne med 20 MOA tilt. Har sett at usoptics har ei, men den leveres kun med hakk for utkast til høyremodeller. Blir nok for svak om jeg filer til på andre sida...

Har sett i andre tråder her inne at folk har brukt montasjer for 200 STR. Passer det rett på, eller må det borres opp?

Link to comment
Share on other sites

Er interessert i å høre om noen lykkes å bestille noe fa USOptics.

Selv fikk jeg dette svaret på mail fra de i forrige uke: We can only ship within the U.S. at this time.

 

Fikk svar fra Becky på USO:

 

Accessories are not a problem. We are waiting to get our export license so we can continue to ship all of our scopes overseas with no problems. Some of our products fall under ITAR regulations and could raise a flag when shipping out of the country. So we are taking all the steps necessary to avoid any problems. Hopefully we will have our export license within the month or so.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å spore av tråden eller noe, men nå viser det seg at Luske hadde rett!

Et par kjappe mail (og snakk om kjapp respons! 5 min!) og de bekrefter at de ikke har problemer med å sende "accessories" over dammen, og en SSG 3000 Base er på tur til meg as we speak :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Man må ikke glemme Burris sine signatur ringer, de har til 3/8" (eller var den kombi på 11mm også?).

Men de høye er høye. Disse bruker samme innserter som zee serien, og kan om man får tak i de riktige insertene, gi en ihvertfall 20moa, samt spenningsfri siktemontasje.

 

Hvilket minner meg på at jeg må purre depotet etter inserter til burris ringene mine, og shimest som mangler til Berettaen.

Link to comment
Share on other sites

Fikk svar 24/11-08. De forventet at de skulle være klar om ca 6 uker, og ba meg holde ett øye med web siden deres.

 

Tenkte å kjøpe meg 2stk, teste 1 og eventuelt selge de om de ikke passer mitt bruk (går da i såfall for ssg3000 skinna).

det jeg liker me RT sine skinner, er at de har 4 skruer som står slik, at en kan justere skinna til å ligge fullt an på svalehalesporet. uten at den ligger å bikker (har både høye og lave weaver baser fra EB liggende, men de er jeg ikke fornøyd med. Jeg har som krav at en base/skinne, skal være paralell med låsekassetoppen etter montering, og forbli slik.

 

Samtidigt har jeg forelsket meg i QR ringer og picatinny spor, for da kan ting demonteres uten de helt store treffpunkt forskjellene.

Link to comment
Share on other sites

Nytt svar på følgende spørsmål:

 

Hi again. I still would like to know when the 3/8” 20MOA adapter will be available, there is no status change on your web site (checking it almost at a daily basis).

 

Now I need both left-handed and right-handed version (there will be a left-handed version?).

 

I know it is only 8 weeks since last mail, but here are a couple of guys harassing me for an answer. J

 

Regards

 

 

Og svaret ble:

 

Sir

We have had some severe weather here that has slowed production everywhere. We hope to have the rail in the next 14-21 days if all goes well in production.

 

Thank you for your patients, June

Help Desk Staff

 

Utifra svaret, er jeg usikker på om der kommer en lefthandversjon med engang.

Link to comment
Share on other sites

Fått tak i noe billigskrot som går på foreløpig. Om jeg ikke får tak i ei skinne til fornufig pris, blir det nok burris signature på meg etter hvert. Men før jeg gidder å bruke masse penger på montasje, må jeg finne ut hva slags kikkert som skal på toppen, så jeg får høyden rett. Sniker seg muligens på en almdemper å, og da må kikkerten enda høyere...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nei absolutt ikke, men du verden hvor kjekt det er på lengre hold (t.d 200m for 22lr). For jakt og normal blinkskyting med 22lr, så er 20moa skinne egentlig reinspika tull.

 

Kort forklaring er at man med 20moa skinne (eller mer), kan man utnytte mer av siktets høydejustering (siden siktet i utgangspunktet vil peke litt nedover).

 

Til vanligt så står ett sikte noenlunde "midstilt" når en skyter på normale hold. Og så skrur en oppover dess lengre ut en skal skyte, med 22lr som har en kulebane så krum som en regnbue. Bruker en fort opp justeringsmulighetene.

 

Med 20moa skinne, vil siktet peke noe nedover. Slik at man isteden for å begynne i midten, begynner ett stykke ut på motsatt side av det man justerer til når man øker holdet.

 

Man utnytter altså mere av justeringsmulighetene på siktet. Merk at dette fort kan være en bakdel på korte hold, og med sikter av dårlig kvalitet.

 

Bruksområdet for en 20moa skinne på en salong, er altså for de som vil bruke sin salongrifle til langholdstrening.

Om jeg husker riktigt tilsvarer vindavdrift med 22lr på 200m, 308w på ca 600m.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...