Jump to content

Hvorfor blir så få stevner registrert?


Lypsyl

Recommended Posts

Jeg er en veldig aktiv pistolskytter som reiser land og strand rundt for å konkurrere, men jeg opplever til stadighet at stevnene ikke blir

registrert i skytteradmin/fsu, og at jeg må drive å purre på de forskjellige klubbene for å få dette gjort. Noen ganger blir det ikke gjort i det hele tatt.

 

Dette er hinsides frustrerende når man forsøker klatre på rankinger og måle egen fremgang.

Det har seg også slik at man behøver disse stevnene for å dokumentere aktivitet for Politiet.

 

Det jeg lurer på da er om dette er mennesklig svikt, eller om det er noe tull med datasystemene? 

Flere som opplever dette?

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner ikke til systemet for pistolskyttere.

 

Men DFS har et temmelig "oppegående" system, der man kan planlegge aktiviteten mange uker fram i tid:

 

https://mittdfs.no/pamelding/?293143__dateTo=2023-11-30&293143__dateFrom=2023-10-31&293143__tab=all

 

At noen skytterlag er seine med å legge ut stevner, eller å åpne for påmelding, og/eller at det kan være at stevner på neste kalenderår ennå ikke er kommet ut, forandrer ikke det faktum at det er "latterlig enkelt" å være DFS-skytter.

 

HVIS det er annerledes i andre forbund, bør man kunne ta en telefon til DFS, og (mot en viss bestikkelse?) kunne kopiere et system som virker sånn noenlunde.

 

 

Edit.: Er det bare resultatene det er problemer med, og ikke kunngjøring av stevner, og påmelding?

 

Edited by Jegermeistern
Link to comment
Share on other sites

Hvor i landet er dette? Hvis ikke klubben(e) selv synes dette er viktig så kan du kanskje ta det opp med kretsen? De som ikke legger ut resultater bør vel strengt tatt ikke få approbert flere stevner.

 

Her i Trøndelag er stevnene på skytteradmin innen man har kommet seg hjem hos veldig mange klubber, mens det hos noen kan ta en dag eller tre. Enda ikke opplevd at resultater ikke blir lagt inn.

Link to comment
Share on other sites

havardma skrev (4 minutter siden):

Hvor i landet er dette? Hvis ikke klubben(e) selv synes dette er viktig så kan du kanskje ta det opp med kretsen? De som ikke legger ut resultater bør vel strengt tatt ikke få approbert flere stevner.

 

Her i Trøndelag er stevnene på skytteradmin innen man har kommet seg hjem hos veldig mange klubber, mens det hos noen kan ta en dag eller tre. Enda ikke opplevd at resultater ikke blir lagt inn.

Det kan godt være at jeg har vært maksimalt uheldig, og at min opplevelse faktisk ikke er

representativ for de angjeldende klubbene.

 

Jeg skyter generelt på vestlandet og litt inn i midt-Norge, men det forekommer

også at jeg drar andre steder i landet.

 

Mine 3 siste stevner er i skrivende stund ennå ikke registrert.

Det siste stevnet var for et par dager siden, så det kan godt være at denne kommer

opp i løpet av uka uten at jeg behøver å foreta meg noe. Man kan i hvert fall håpe.

 

Det hadde vært interessant å vite om det er flere som har opplevd samme problemet.

I så fall er dette noe som må tas opp med kretsen, ja.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jegermeistern skrev (33 minutter siden):

Edit.: Er det bare resultatene det er problemer med, og ikke kunngjøring av stevner, og påmelding?

 

Kunngjøring og påmelding av stevner er det så vidt meg bekjent ingen problemer med.

Problemet er at resultatene av disse stevnene ikke blir registrert og offentliggjort.

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, da misforsto jeg litt.

 

Men dette forekommer jo også i DFS. Sjøl om det bare krever noen få tastetrykk når siste lag har skutt ferdig, så er resultaene ute, premiepengene sendt, og resultatene (for de fleste klassene, ikke "nybegynner ung", "nybegynner voksen" og "kikkertklassen) registrert i "100 på topp", så er det noen ganger man må vente på resultatene, og kanskje purre.

Link to comment
Share on other sites

Resultatet må legges inn for hver skytter i tillegg til at det lages resultatliste. Jeg mener det kan gjøres automatisk i både inrx og megalink. Ellers kan det også legges inn manuelt. Manuelt er enkelt, men kan ta litt tid og er kjedelig 😅

Hvis kun resultalista lastes opp vil ikke aktiviteten registreres på den enkelte skytter.

Edited by glockoman
Link to comment
Share on other sites

Et stevne er ikke ferdig før resultatlista er laget og resultatene registrert i SkytterAdmin. Utfordringen er imidlertid at både avholdelse av stevner og utarbeidelse/registering av resultater er basert på at det gjøres av frivillige ildsjeler, det er ingen som får noen form for betalt for jobben og det kan derfor ta litt lenger tid enn ønskelig før resultatene kommer. NSF har laget retningslinjer for hvor lang tid arrangøren kan bruke og de fleste arrangører prøver å holde seg innenfor dette, men noen ganger kan det av ulike grunner ta lengre tid. Min erfaring fra stevner på Sør- og Østlandet er at resultatene i de aller fleste tilfeller kommer i løpet av 2-3 dager og sjelden tar det mer enn en uke, men enkelte arrangører trenger noen ganger 2-3 uker før det legges ut. 

 

Et lite tillegg;

Sjekket resultatlisene på NSF nå og det mangler 8 resultatliser fra stevner i september måned. Så vidt jeg så ut fra arrangørnavn er alle de som mangler på Vestlandet og Midt-Norge. 

Edited by Alien 9mm
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Takk for utfyllende svar, @Alien 9mm.

 

Jeg sjekket også listene du refererte til, og det virker rett og slett bare som at jeg

har hatt usannsynlig griseuflaks med stevnene jeg har stilt i.

 

Ser ikke ut som at dette er et generelt problem.

De fleste klubber ser ut til å gjøre en god jobb.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...