Jump to content

Gammel Baikal i original emballasje


Vargen

Recommended Posts

Det er vel ingen som gidder å samle på sånt, men det var såpass uvanlig at jeg tok et bilde. Gammel enkeltløpet Baikal hagle i original eske, nesten ubrukt, visstnok kjøpt på 60-tallet eller tidlig 70.

 

Eska har ingen logo eller merking annet enn en merkelapp i enden med modell og håndskrevet serienummer.

IMG_20231021_103724875.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Har mange gode minner fra den billige Baikal (den hette Star på 60 tallet)  hagla, selv om jeg aldri har eid enkeltløperen. Første gang jeg skjøt med  ei var jeg 13 år. Kameraten på 14 hadde fått ei i konf presang og kom syklende opp i bygda med hagla surret til sykkelstyret ( han hadde ikke fått reim) og lommene full av patroner. Dette var konfirmasjonssøndagen på våren. Vi fikk alle prøve. Vi var tøffe gutter den gangen. Ei enkeltløpet kaliber 12 hagle var ikke snill med skulderen til en 13 åring i skjorteermene. Vi dundret i vei helt til det smalt opp ett vindu i det nærmeste huset og naboen vår stakk hodet ut og brølte til oss og ba oss slutte med det ugudelige bråket mellom husveggene midt i søndags freden. "Dra dere opp i skogen med den hagla og skyt fra dere der". Det var støyen som var problemet, ikke en gjeng 13-14 åringer som lekte seg med ei hagle. Noe har endret seg siden den gang...

Edited by Robinson
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...