Jump to content

Swarovski El Range 10x32 erfaringer?


Elgjaeger

Recommended Posts

Noen som har testet den nye El Rangen? Vurderer sterkt å bytte min gen2 10x42 El Range for den nye og mindre. Hadde en 8x30 SLC WB tidligere, angrer som en hund at jeg solgte. Ønsker en lettere kikkert med avstandsmåler og den nye 10x32 på 680g høres perfekt ut. Må ut med 9500 kr i bytte mot min 10x42 ElRange som er i nær sagt perfekt stand, med alt medfølgende og eske med papirer. Litt i overkant, kanskje best å selge selv?

Edited by Elgjaeger
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kahles er vel en billigere utgave av Swarovski når det gjelder håndkikkert med avstandsmåler. Skal teste Swaro opp mot Kestrel/Applied Ballistics når det gjelder ballistikkprogram, men optisk ser den helt fantastisk ut. Den er lettere enn tilsvarende Leica.
 

Er vel ikke så lett å si om Leica er bedre eller dårligere. Er nok litt preferanser inne i bildet der. Leica er meget bra og bruker Applied Ballistics app.

Edited by Elgjaeger
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

fredriko skrev (6 timer siden):

Hvordan er Swarovski opp mot Kahles/Leica med avstandsmåler, er det Swarovski som troner når det gjelder bildekvalitet? 

Jeg har ikke vurdert kikkerter med avstandsmålere opp mot hverandre, men en enkel test av Swarovski mot Leica (10x42) for noen år tilbake indikerte at førstnevnte har en noe varmere fargetone i bildet. Jeg synes Leica er mest naturtro. Kontrast og skarphet mht. detaljer er meget bra hos begge, så her tenker jeg det blir litt smak og behag. Jeg har Leica Geovid som håndkikkert, men Swarovski på alle våpnene mine.

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...