Jump to content

Kikkert Leica geovid R 10-42


ferguson

Recommended Posts

Jeg har bare erfaring med den "gamle", dvs. den uten ballistisk kompensasjon. Kjøpte min Geovid 10x42 for ca. 10 år siden og kunne ikke vært mer fornøyd😊! Fantastisk optikk, og avstandsmåler med mer enn god nok rekkevidde for jaktbruk. Ja, den er tung (min veier like under 1 kg), men likevel er den alltid med på jakt og tur. Tror jeg betalte rundt 18000 for den, så jeg ble litt overrasket over at R-modellen ikke koster mer enn drøyt 20000 nå. Blant mine våpen og verktøy er det to ting jeg aldri vil selge: den ene er nevnte Leica-kikkert, den andre er en Browning A-bolt 6,5x55 fra 2009.

Link to comment
Share on other sites

ferguson skrev (16 timer siden):

... skal se om jeg få prøvd en slik virker som dere er fornøyd

Da er jeg redd du er solgt! Jeg hadde lenge tenkt på en kikkert med avstandsmåler (hadde Leica Trinovid 10x42 og en Nikon avstandsmåler fra før), men syntes da det var mye penger. Så gikk jeg tilfeldigvis forbi en butikk i Møllergata i Oslo ifm. et annet ærend, og falt for fristelsen til å prøvekikke litt inne i lokalet. Og dermed var det gjort!

Link to comment
Share on other sites

 

ferguson skrev (På 11.10.2023 den 20.42):

Takk for svar, skal se om jeg få prøvd en slik virker som dere er fornøyd

Har HD-R i 10-42 og kan vel skrive under på at eg er fornøygd. Har hatt mit i nokre år, brukt den på reinsfjellet samt elg / hjortejakt i skoggrensa. Den har kun to minuser, pris og vekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...