Jump to content

Jaktfelt-stevne i Froland på søndag


Ruger 10/22

Recommended Posts

hvem her inne skal være med på jaktfelt på søndag? årets første og jeg har hørt at det kommer mange.. :D

jeg har alldri skutt jaktfelt før så var på banen der oppe tidligere i dag å tok finjusteringene på rifla.. samlet til slutt på 28mm ved 100m i skumringa ca halv 5 i ettermiddag. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte jeg skulle ta en tur. Blir mitt første jaktfelt, så jeg har ikke de største forventningene til resultatet. Nervene og forventningene melder seg vel så fort jeg setter meg i bilen. Det skal bli artig å forsøke, jeg har brent av noen runder i forkant. Men det blir jo et annett press når det er"stevne".

Link to comment
Share on other sites

like ræva for meg. hadde ett uforklarlig skudd på reven stående. som lå 20 cm over figuren. Den merket jeg ikke :?: . ellers så var den måren sitende på 165 meter i vind vrien. :lol: Hadde 2 skudd som jeg holdt igjen mot vinden(på skrå baken i fra) så plutselig så løyet det og dermed så havnet skudda fremme i hode på den :lol:. Men det var bra oppmøte med 140 stk. Are var jo i en klasse for seg med 150 :D . neste man var på 142. Ikke fornøyd med at jeg hadde en hel bom på runden, men ellers så er jeg ikke bedre for øyeblikket. Men på neste stevne om 14 dager så håper jeg at jeg unngår den. Blir trening fremover må finne meg en bedre sittende stilling.

Link to comment
Share on other sites

For min del er det ikke noe poeng å prate om poengene (ca 50/50). Kan jo si at det ble full pott på ekornet, men til gjengjeld havna alt ca 20 cm under på mårhunden. Så det var jo temmelig variabel skyting.

Skøyt med 17 Hmr, men det er mannen bak som får stå for bommene.

Det var i hvert fall skikkelig GØY :!:

Link to comment
Share on other sites

Det gikk begredelig.. 116 poeng såvidt jeg husker, ikke mye å være stolt av.

Hadde to helbom på BEVEREN av alle ting.. :roll::oops:

Jeg vet hva som er feil, så det er nok av ting å begynne å plukke på, men det er helt elementære ting

som pust og avtrekk som må terpes på.

 

Nå har jeg vært hos naboen og fått lov til å trene med salongen på eiendommen hans..

Dette kan ikke fortsette! ;)

Link to comment
Share on other sites

For min del er det ikke noe poeng å prate om poengene (ca 50/50). Kan jo si at det ble full pott på ekornet, men til gjengjeld havna alt ca 20 cm under på mårhunden. Så det var jo temmelig variabel skyting.

Skøyt med 17 Hmr, men det er mannen bak som får stå for bommene.

Det var i hvert fall skikkelig GØY :!:

Oj! Vi bor i samme by gitt!

 

Skulle gjerne tatt en tur opp idag, men pga innebandy-turnering kunne jeg ikke :(

 

Noen som har bilder?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...