Jump to content

Savage mod 24


PaalGisle

Recommended Posts

Jeg har arvet et kombivåpen av merket Savage 24 med et rifleløp øverst i kal. 222 rem og et hagleløp under i kal 20 mag. Planen er å få montert et rødpunktsikt på denne og bruke den på jakt hvor jeg kan skyte både rådyr og skogsfugl.

Noen som har erfaring dette våpenet, og kanskje noen kan anbefale et rødpunkt sikte også?

Link to comment
Share on other sites

Helt greie kombivåpen. Disse har 11mm eller 3/8 tomme spor så kjøp rødpunkt med den festemuligheten eller kjøp overgang fra 11mm til 21mm og kjøp rødpunkt med de festemulighetene(større utvalg der).

 

Personlig ville jeg satt på en liten 1-4x24 kikkert på den, men skal du ha rødpunkt er jo Aimpont, Meopta og mange andre gode muligheter.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har eid en slik i 223Rem og 20/76.

Min var ikke noe særlig presis men mer enn god nok i skogen. Med et rødpunkt sikte så blir det sikkert veldig bra. Som oftest var det ikke noe problem å få ut tomhylser selv om det ikke er en randpatron. Prøv den og se om du blir fornøyd. For meg så fungerer det utmerket med Aimpoint på kombi-våpen til rådyr og fugl. Finnes mange rødpunk sikter i mange prisklasser så er bare å se hva lommeboka tåler.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da var det på tide med en liten oppdatering. etter litt leting, så fant Jaktdepotet i Drammen en Weaverskinne som kunne monteres rett på Savagen. Deretter ble det montert en kikkert som jeg har liggende og i dag gikk turen på skytebanen for teste.Syntes egentlig at dette ble ganske bra. Skutt med støtte fra benk på 100m.image.jpeg.2a6f33ad33e4a20023070f6be97f5da5.jpegimage.jpeg.d0effa7a788eeb54c075c0156fd9be04.jpeg

Edited by PaalGisle
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...