Langlo Posted August 31, 2023 Share Posted August 31, 2023 Jeg vurderer å kjøpe en del av disse. Er det noen som har erfaringer med dem. - Det er presisjonen jeg tenker på - Om noen til og med vet hvilken kule som står i, er dey bare lekkert. - Langlo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sølvrev Posted August 31, 2023 Share Posted August 31, 2023 Det skulle ikke forundre meg om de lader den med Sellier & Bellots 147 grs FMJ-kule. I så fall har vi erfaring med hjemmelading av denne kula med 44,5 grs N150 bak. Går veldig bra i Browning A-bolt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rugerdud Posted August 31, 2023 Share Posted August 31, 2023 Langlo skrev (2 timer siden): Jeg vurderer å kjøpe en del av disse. Er det noen som har erfaringer med dem. - Det er presisjonen jeg tenker på - Om noen til og med vet hvilken kule som står i, er dey bare lekkert. - Langlo Før du kjøper en del av disse kjøp ei pakke. Går de bra i ditt våpen spiller det ingen rolle om de går bra eller dårlig i rifle til Ola, Morgan og Pirka. Du må teste i eget våpen. Hvilke kule de bruker? Det må du nesten høre med Norma om vi andre kan bare spekulere. Da mange av disse kulene ser helt like ut om de er fra de eller de Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted August 31, 2023 Share Posted August 31, 2023 Sølvrev skrev (1 time siden): Det skulle ikke forundre meg om de lader den med Sellier & Bellots 147 grs FMJ-kule. Den har stortsett vært magnetisk når jeg har sett den..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sølvrev Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 høggern skrev (9 timer siden): Den har stortsett vært magnetisk når jeg har sett den..... Tror ikke de er det nå, men skal sjekke når jeg er hjemme igjen. Vet Norma tidligere ladet 5,6x52R med S&Bs 71 grs FMJ-kule. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sølvrev Posted September 13, 2023 Share Posted September 13, 2023 høggern skrev (På 31.8.2023 den 22.26): Den har stortsett vært magnetisk når jeg har sett den..... Sjekket nettopp S&B 147 grs FMJ kjøpt i 2021 og 2022 (levert fra Schou), og de er absolutt ikke magnetiske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted September 14, 2023 Share Posted September 14, 2023 Sølvrev skrev (17 timer siden): Sjekket nettopp S&B 147 grs FMJ kjøpt i 2021 og 2022 (levert fra Schou), og de er absolutt ikke magnetiske. De kulene jeg har sjekka var fra 2018 eller eldre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts