Ståle R Posted August 6, 2023 Share Posted August 6, 2023 Prøver å lade naturalis kuler i 9,3x62. Men kulene setter seg fast i kule isetteren å blir stående fast oppe i dia. Har prøvd flere forskjellige hylse fabrikat,har rengjort å smurt litt forsiktig. Har prøvd isettere fra andre die sett, det ble bedre men langt fra slik det skal være.Rcbs dier. Ladet litt forskjellig,men aldri vært plaga med dette. Noen forslag til løsning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1983 Posted August 6, 2023 Share Posted August 6, 2023 Kan høres ut som ekspanderen din er for stor. Sett den i drillen og bruk fint smergelpapir for å minske diameteren, så får du bedre kulehold. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per-S Posted August 7, 2023 Share Posted August 7, 2023 Slik som jeg forstår forklaringen din setter kulen seg fast inne i isetterdien. Da er enten dien for trang eller stempelet som dytter kulen ned har innvendige grader i "koppen" som kulespissen styres av. Bruk fint smergelpapir for å fjernne ujevnheter og grader på disse stedene så blir det nok bedre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavlo Posted August 7, 2023 Share Posted August 7, 2023 Eller en kombinasjon av over nevnte. Hvor mye presspassning har du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beaker Posted August 7, 2023 Share Posted August 7, 2023 Eg hugsar at eg fekk den første kula eg lada i 9.3 til å sette seg fast, fordi eg hadde justert noko heilt feil. Beklagelegvis hugsar eg ikkje kva, men det er ikkje sikkert at det å slipe på dia er rett medisin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts