Jump to content

Bra innleggssåle for plantar fascitt?


Polardego

Recommended Posts

https://www.xxl.no/superfeet-run-pain-relief-innleggssale-oransje/p/1186541_1_style

 

Jeg har den skjiten.. kortisonsprøyte fungerte en stund men uten gode sko og såler så kommer det jo tilbake..

Jeg har to par av de jeg linker til. Det sto noe på pakken om plantar fascitt og dama på xxl anbefalte de.. og de fungerte som fy for meg så jeg kjøpte et par til og kommer til å kjøpe et par til alle skoene jeg bruker jevnlig. 

Jeg går mye på flisgulv så jeg kjenner det i løpet av noen timer om såler og sko ikke fungerer. Disse sålene tok smertene bort med en gang😊

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takker for svar. Skal bestille. For teste de. Fant en side med forskjellige øvelser for rehab, ulidelig kjedelig, men jeg for vel begynne. Testa å tape, det fungerte ganske bra. Massasjeball gjorde mere vondt. Det er en flere år gammel løpeskade som spøker, det begynte i leggen, så akillessenen og nå under foten. Hvis det jeg leser stemmer så er henger de i hop og er pga at man er for svak. 

Link to comment
Share on other sites

Har slitt med det noen tiår. Verst om morgenen og så løsner det når jeg får gått det varmt. Prøvde innleggssåler. Fikk laget ortopediske såler via fysioterapeut. Trykkbølgebehandling. Tøying av muskulatur. Det som hjalp meg var noe så sprøtt som å gå baklengs 10 minutter når jeg var ute å gikk tur. Trente opp muskulatur som var lite brukt og fikk økt blodtilførsel til området. Det var teorien ihvertfall, uten at jeg går god for det. Men det hjalp. I dag er plantar fascitten borte hos meg, og jeg hadde den i mange år.

 

Lykke til.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

tailgunner skrev (På 2.8.2023 den 21.55):

https://www.xxl.no/superfeet-run-pain-relief-innleggssale-oransje/p/1186541_1_style

 

Jeg har den skjiten.. kortisonsprøyte fungerte en stund men uten gode sko og såler så kommer det jo tilbake..

Jeg har to par av de jeg linker til. Det sto noe på pakken om plantar fascitt og dama på xxl anbefalte de.. og de fungerte som fy for meg så jeg kjøpte et par til og kommer til å kjøpe et par til alle skoene jeg bruker jevnlig. 

Jeg går mye på flisgulv så jeg kjenner det i løpet av noen timer om såler og sko ikke fungerer. Disse sålene tok smertene bort med en gang😊

Hvordan stemmer de med störrelsen? Jeg er 41/42 og jeg ser ut til å havne midt i mellom to störrelser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...