Jump to content

Hylser til lading.


Bjørn11

Recommended Posts

Ikke så veldig stort market, men det finnes da noen tusen Mosin Nagant rifler i landet. Pluss det ble vel også laget noen sivile våpen i kaliberet(men de er nok mer sjeldne.

 

Edit: Om du ikke skal bruke de selv er det nok mange som vil kjøpe da tilgangen til hylser er dårlig om dagen.

 

Edited by Rugerdud
Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker dette kaliberet, heldigvis har jeg bra med Lapua hylser inn til videre. De du viser fra S&B har jeg ladet opp mot 10 - 15 ganger. Greie hylser når kammer og die-sett passer sammen uten å stresse messingen nevneverdig, som i mitt tilfelle. Lapua hylsene har jeg ladet opp mot 20 ganger ++, med litt frafall/svinn under veis. Vil du selge er jeg interessert, men jeg kan vente dersom en nøden skytter trenger dem mer "desperat" enn meg. 

Link to comment
Share on other sites

Chiefen.v-2 skrev (4 timer siden):

Nja, tviler på det anslaget

Enig om det, men det finnes nok noen hundre i skytbar stand. Det er en grunn til at hylser er utsolgt for øyeblikket her i landet. I tilleg finnes det de som har finske M39 som er den finske versjonen av Mosin-Nagant. Det finnes derimot ganske mange plomberte Mosin-Naganter. Jeg tror neppe det er mange her i landet som skyter over 100 skudd i året med dette kaliberet, skarpe patroner i salg har vært uttørket i lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...