Jump to content

Ny Sauer 202?


Classic

Recommended Posts

Jeg har planer om å kjøpe meg en 202 Classic. Men på hjemmesiden til sauer så står det at det er kommet en "Ny" Classic med oppgradert stokk og overflatebehandling.

 

http://www.sauer-waffen.de/index.php?id=80〈=en

 

Spørsmålet er om prisen vil gå opp? Har noen sett denne i butikk enda, eller vet ventetid på en slik?

Jeg har undersøkt litt rundt i oslo, men har ikke sett noen av denne oppgraderte varianten.

Link to comment
Share on other sites

Sauer STR (banesauer) har 22l.r. sett.

Denne kan monteres på 202. Men løpet må dreies ned for å passe til forskjeftet.

 

Øvrige kalibre til 202 Classik er 22-250, 243W, 6,5x55, 6,5x57, 25-06, 7x64, 308W, 30-06, 270W, 8x57IS og 9,3x62.

Det finnes også en magnumutgave.

Link to comment
Share on other sites

Jaja...mange av presisjonsløpene som lages er vist fra S&L.

 

Påstand:

S&L har alle dem samme kvaliteter og muligheter som Sauer 202, men taper litt på detaljer som teflon behandligen, sikringen, grepet og slike ting. Om det er verdt å betale 7-8 laken ekstra for en sauer på slike detaljer er jeg usikker på.

 

Kanskje jeg tar helt feil, men jeg tror man får endel for pengene tatt i betraktning til at det er en løpskifte rifle etter samme prinsipp.

Link to comment
Share on other sites

Sauer STR (banesauer) har 22l.r. sett.

Denne kan monteres på 202. Men løpet må dreies ned for å passe til forskjeftet.

Men da må en jo ha nytt magasin og sluttstykke, passer magasinet og sluttstykket som er tilpassa 200 STR i en 202?

 

Sauer STRs 22-sett har sluttstykke, magasinadapter, 3 magasin og løp.

Dette kan monteres på Sauer 202. Jeg har prøvd og skutt. Fungerer utmerket.

Og 202/STR sluttstykkene til ordinær grovkaliber 6,5x55/308W passer om hverandre. Men det er en forskjell på boltmuffe og bakre del av tennstempel. Så disse to må følge hverandre.

Link to comment
Share on other sites

Da blir det en ny Classic i 6,5-55 med Zeiss 2,5-10x50 sikte.

Skal bare bestemme meg for en grei montasje nå så er rifla klar :)

Vurderer Leupold QR, noen erfaringer her?

 

 

Akkurat det samme som jeg har det gitt, bare jeg har 308. Zeiss og Leupold QR montasje har jeg også å jeg er veldig fornøyd med det så langt. Har tatt av kikkerten og satt den på igjen å det var ingen treffpunkt forskjell.

Link to comment
Share on other sites

Med stål låsekasse da tipper jeg :wink:

Var nok det ja. Men ble litt skuffet over at den var bare 0,1 kg lettere enn jaktmatchen. Nei, slår nok til på en classic av "gammeltypen". Håper den skal lande rundt 4 kg med ikke alt for stor kikkert. :)

Link to comment
Share on other sites

Da blir det en ny Classic i 6,5-55 med Zeiss 2,5-10x50 sikte.

Skal bare bestemme meg for en grei montasje nå så er rifla klar :)

Vurderer Leupold QR, noen erfaringer her?

 

 

Akkurat det samme som jeg har det gitt, bare jeg har 308. Zeiss og Leupold QR montasje har jeg også å jeg er veldig fornøyd med det så langt. Har tatt av kikkerten og satt den på igjen å det var ingen treffpunkt forskjell.

 

Høres bra ut, hvor høy er montasjen din?

Link to comment
Share on other sites

Da blir det en ny Classic i 6,5-55 med Zeiss 2,5-10x50 sikte.

Skal bare bestemme meg for en grei montasje nå så er rifla klar :)

Vurderer Leupold QR, noen erfaringer her?

 

 

Akkurat det samme som jeg har det gitt, bare jeg har 308. Zeiss og Leupold QR montasje har jeg også å jeg er veldig fornøyd med det så langt. Har tatt av kikkerten og satt den på igjen å det var ingen treffpunkt forskjell.

 

Høres bra ut, hvor høy er montasjen din?

 

Er middels jeg har å det går så akkurat.

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Da er søknader innvilget. Det blir en classic, men kjempesjokk, jaktmatchløp i 6,5 er omtrent 6 mnd. leveringstid! :shock: Årets jaktfeltsesong går da til hel......! Har da ett spørsmål; er det noen som har erfaring med å benytte modifiserte STR 200 løp? Evt. neddreid....? :?:

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Da er søknader innvilget. Det blir en classic, men kjempesjokk, jaktmatchløp i 6,5 er omtrent 6 mnd. leveringstid! :shock: Årets jaktfeltsesong går da til hel......! Har da ett spørsmål; er det noen som har erfaring med å benytte modifiserte STR 200 løp? Evt. neddreid....? :?:

 

Jeg har ett neddreid matchløp i tillegg til den vanlige 6,5 pipa mi, snakk med noen i skytterlaget så får du sikkert tak i ei pipe som du dreier nd og kapper samt kroner på noen kveldstimer, blåneringa er ikke så farlig før du får bedre tid, jeg har hatt pipa mi siden jeg kjøpte 202 min og den går så det griner med samlinger på 12-15 mm, noe mere forlanger jeg ikke.

 

Kan være lurt å få tak i ei som er skutt noen skudd med, ei ny pipe trenger en del skudd til innbrekking, da går tiden fort før den er klar til innsats på jaktfeltbanen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...