Jump to content

Riflekjøp


madped

Recommended Posts

Hei! 

Strever mye med valg av ny rifle.

Har en rem.700 i 308 som står i en hightech stokk, som jeg egentlig er fornøyd med, men lysten på noe nytt har meldt seg.. Skal fortsatt ha 308.

Tenkte helst maks 20k og har sett på alt fra t3x, x-bolt og brx1 og r93(r8x faller litt utenfor budsjettet)

Regner med flere har stått i samme situasjon og har gjerne noen erfaringer å komme med? Fortrinnsvis smygjakt det går i.

Vh 

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke snakke for andre enn meg selv, mem har endt opp med en T3x i stainless og en Mauser M12. Begge i 308 og med løp +- 50cm. Har fungert topp med T3x på smygjakt etter hjort hele høsten. Lett og god børse, som jeg tenker er 100% bankers kjøp og som kan selges for nesten nypris skulle du angre. Har ikke jaktet med m12 enda, men er gode kjøp å finne på den på finn. Ville hatt den med i listen din.

 

R93 fristet, men ønsket boltrifle og vektla T3x i «rustfri» til reinsjakt og lengre perioder med drittvær på vestlandet. Har ikke angret et sekund.

 

Brx1 likte jeg ikke avtrekket på, og X-bolt hadde ikke butikken inne i 308 da jeg handlet. Sikkert topp børse det og.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

madped skrev (5 timer siden):

Hei! 

Strever mye med valg av ny rifle.

Har en rem.700 i 308 som står i en hightech stokk, som jeg egentlig er fornøyd med, men lysten på noe nytt har meldt seg.. Skal fortsatt ha 308.

 


Bergara BA13 er også et alternativ da.

Enkeltskudd / Kipplauf som passer i ryggsekken godt innenfor budsjettet.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Red FR said:


Bergara BA13 er også et alternativ da.

Enkeltskudd / Kipplauf som passer i ryggsekken godt innenfor budsjettet.

Hadde vært kjekt å hatt i garderoben, men jeg trenger en ny allrounder børse og da blir nok ei enkeltskuddsrifle uaktuelt pr nå..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...