Jump to content

Elgjaeger

Recommended Posts

Elgjaeger skrev (31 minutter siden):

Har fått en til å kjøpe og importere fra US. AGD er veldig bra hylser, Hornay sine i dette kaliberet er shait… Peterson produserer og vet at Alvestad (hjemmelading.no) har bestilt inn disse, med de vet ikke når de får inn.

Vurderer å bygge en rifle i 7 PRC, men må vite at jeg får tak i hylser først 🤔 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Elgjaeger skrev (1 time siden):

Fikk ikke brukt den på jakt i høst, brukte Kimberen i 308win, mer egnet til kortholdsjakt på Sørlandet. Men har nå fått frem en god ladning med 160grs CX kuler som jeg må prøve på jakt, 950m/s og bra presisjon

Er vel samme grunn som at jeg knapt har skutt noe vilt i Norge med min 7WSM, men mange i utlandet. Her på Palmekysten er det den moderne jungelkarabinen som gjelder.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (1 time siden):

Er vel samme grunn som at jeg knapt har skutt noe vilt i Norge med min 7WSM, men mange i utlandet. Her på Palmekysten er det den moderne jungelkarabinen som gjelder.

 

K

Ja, men viktig å ha en rifle for ethvert faktisk og tenkelig bruk…

 

Men skutt ca 250 skudd med 7PRC på bane og langhold, kjekt å enkelt treffe 700m gong med jaktkuler og mye mindre vindpåvirkning enn PRS børsa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (1 time siden):

Er vel samme grunn som at jeg knapt har skutt noe vilt i Norge med min 7WSM, men mange i utlandet. Her på Palmekysten er det den moderne jungelkarabinen som gjelder.

 

K

Du må bare komme deg litt lengre inn i landet, og opp i heia til det blir glissent mellom trærne. Hjorten er der, og reinsdyrene er der også om du gidder å kjøre i 2.5 time.

For deg som virkelig kan skyte lengre enn langt, må det jo være topp. 


Baksing i det tetteste lavlandskrattet kan man gjøre når lauve faller, flåtten fryser, og gudoghvermansen har sluttet å gå tur hver bidige søndag. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...