Jump to content

Elektrisk Lerduekaster


Carl-gustav12

Recommended Posts

Tror den kostet ca 11000 for 2 år siden.Kjøpte den av Åge Walther Hansen den gangen,tror Kenneth har overtatt agenturet eller om han bare er forhandler, er ikke sikker.Ikke den billigste men har høy kvalitet.Har fungert perfekt.Tok en liten 12 volts motor fra Skjærebordet på skurtreskeren(sampo 580) og laget bevegelig understell, som også har fungert veldig bra.Skal nå kjøpe radio fjernkontroll til den, for å slippe ledningen.Lader om på 1 sekund.

Mange av de rimeligste modellene bruker 3-4 sekunder på å lade om(Cooking time)

Akorn kasteren klarer også å kaste langt oppimot 100 meter.Du bor jo ikke så langt fra Aremark, Kenneth Aspestrand har 2 stykk ferdig til bruk som du kan prøve.

Holstad Våpen har Beomat som sikkert også er bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 5 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg har en nasta kaster og er kjempefornøyd. Kjøper du først en elektrisk kommer du aldri til å ville gå tilbake til manuell. De finnes vel ikke mange billige elektriske kastere, men gå sammen med noen flere og kjøp noe skikkelig. Jeg ville heller fått med meg 7 stykker å kjøpt en nasta (67000,-) enn en alene til 11000 ihvertfall. Nastan er rett og slett uslitlig til hobbybruk. I tillegg har den jo både elektrisk motorer for tilt og vridning. Eneste som er dumt er at den ikke kaster dobble... Og med ikke alt for dype kunnskaper kan du ettermontere alt slags mulig styring på de...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Antall reklamasjoner pleier jo å være det beste målet for om saker fungerer eller ikke.

 

Om vi ser bort fra den aller første forsendelsen i 2006 der de ikke hadde tatt høyde for 110mm duer som vi bruker alle andre steder enn i USA der de bruker 108mm duer har Easybird kasterne vært veldig hyggelig. Til prisen som er under 1/2 parten av konkurrentene er de helt uten konkurranse.

 

Skal en ha en til klubbbruk og kasteren skal gå 600 duer 3 ganger i uken sier det seg selv at en enkel 12v kaster ikke kommer til å holde mål. Da må du på proffutstyret som er dimensjonert og designet med tanke på vedlikehold og slitasje.

 

Vi har en stående hos en felles bekjent med gård og egen liten skytebane. Der blir det skutt 12-15 ganger i året med 6-8 deltakere. Easybirden har vært i bruk der siden 2007 og ser ikke ut til å avgå med det aller første.

 

Bilde av moroa Champ_EasyBird.jpg

Link to comment
Share on other sites

hvordan er holbarheten på disse champion kasterene? greit nok at de ikke koster så mye, men om det blir mye trøbbel og drift kostnader med den så blir den og dyr... holder på å rydde ett område som skal bli skytebane (privat) og der frister det med elektrisk kaster.

 

 

Vel Vi har vel ikke brukt våres så veldig mye (10-15000duer) men den ser da ut til å kunne takle 10 ganger så mye uten at det skulle gjøre så mye.... Er det noe som skulle ryke tror jeg det ville være fjæra på kaste armen men den skulle det være mulig å få ny til en billig penge blei jeg fortalt av selger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...