Jump to content

støtdemper til magasiner


kaffekopp1

Recommended Posts

Har begynt nylig å skyte litt dynamisk og har nå kjøpt meg en ny CZ til jobben. Eneste jeg sliter litt med om dagen er samvittigheten min når jeg slipper helt nye magasiner rett i betonggulvet halvfulle med ammunisjon. Er det noen som har funnet en måte å beskytte magasinbunnen på, en slags støtdemper muligens? Prøver å søke for å finne noe men finner bare bunnplatene til magasiner... 

 

Så, er det jeg som er det jeg som er for mye hønemor til pistolen, og bruke den mer som et verktøy? Eller er det en løsning som kanskje finnes der ute?

Link to comment
Share on other sites

Tror du magasinet faller med bunnen først? Med 2-3-4 skudd i så snur de seg og da er det magasintoppen som treffer først, potensielt med ødelagte magasinlepper hvis det går i betongen. Og hvis det havner i sand, så kan du jo tenke deg at det er gode greier med litt sand blant patronene som skal inn i kammeret på neste stage.

 

Nei, ta vare på magasinene. De er også dyre nok.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

kaffekopp1 skrev (På 29.11.2022 den 22.15):

hønemor 

Magasiner er forbruksvare. Svinger du ekstra forsiktig, eller kjører ekstra sakte for å spare dekkene på bilen?

 

hipshot skrev (33 minutter siden):

Nei, ta vare på magasinene. De er også dyre nok.

Hva foreslår du? Skal man bytte magasin i en stage, så dropper man det, og da skjer det du sier. Å ta det forsiktig ut og sette tilbake i holderen er liksom ikke helt et alternativ folk benytter? Men jeg er enig i at de er dyre, og er åpen for forslag. Jeg dropper 2000-kroners magasiner i betongen på stevner, og tenker ikke på det, men de slites jo.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Du gjør som du vil.

 

Hmm, ja mitt forslag. Dette gjør jeg:

Jeg har en liten veske (type rumpetaske) foran på vommen. Her legger jeg brukte magasiner. Det tar meg et kvart mikrosekund å gjøre dette som tillegg til å hente opp nytt magasin.

 

Å ødelegge magasiner til 2k er ikke min melodi, selv om mine ikke koster halvparten engang. For ikke å snakke om riflemagasinene mine, til Fal og M14 - hva hvis de blir ødelagte? Umulig å få fatt i.

Men jeg innser at andre åpenbart har både bedre råd og tilgang enn jeg har. So be it.

Edited by hipshot
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...