Jump to content

Redusere DA avtrekksvekt på Shadow 2


arg

Recommended Posts

  • arg changed the title to Redusere DA avtrekksvekt på Shadow 2

Lettere hammerfjør er det som reduserer DA avtrekketsvekten mest. 

Hvor langt ned en kan gå på vekten avhenger av hva slags ammo du skyter.  

 

Der er vanlig å kombinere med Lettere trigger returnfjær,sear spring, ny/bedre trigger roll pin, og evt sk pre B disconnector. 

 

Deler får du på 2alfa, pvas,brownells osv eller fra utlandet eks cesar shop . Kan også bestilles fra cz 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bytte bare fjører:
https://www.ipscstore.com/en/cz-75/9010-eemann-tech-competition-springs-kit-for-cz.html

Fjører + Disconnector + extended firing pin
https://www.ipscstore.com/en/cz-shadow-2-parts/9032-eemann-tech-upgrade-kit-for-cz-shadow-2.html?search_query=shadow+2+kit&results=639

Har den siste pakken selv og er veldig fornøyd.

Edited by Mentagor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Siden slike avtrekk egentlig er designet for politi-/militærbruk, så er de designet for det skal være mer enn nok energi lagret til alltid få satt av tennhetta. Så om man aksepterer høyere sannsynlighet for klikk, er det som flere skriver, det enkleste å sette på en lettere fjær.

 

Uansett må den energien, som skal sette av hetta, komme fra fingeren til skytteren. Som alle vet, arbeid er kraft ganger vei, så når man har akkurat nok energi, så må veien, vandringen til avtrekkeren bli lengre, om kraften skal bli lettere. 

 

Nå er egentlig energien et integral av kraften over veien, så man kunne tenke seg et spennavtrekk hvor kraften var høyere for den første delen av bevegelsen, for så å bli en god del lettere når man når trykkpunkt, litt som en trinsebue (compoundbue) hvor holdekraften bare er en bøkdel av makskraften. Finnes slike avtrekk?

 

 

Link to comment
Share on other sites

amatør skrev (18 minutter siden):

Så om man aksepterer høyere sannsynlighet for klikk, er det som flere skriver, det enkleste å sette på en lettere fjær.

Kan dette kompenseres ved å bytte til en ”extended fiering pin”?

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, arg said:

Leste et sted at SA avtrekket ble under 3 lbs, og da er det vel i såfall ikke lovlig lenger?

Shadow 2 er en double-action pistol og da er kravet at DA avtrekket er over 5 lbs. SA avtrekket kan være så lett det vil.

 

Appendix D4

 

 

Ser at jeg ikke svarte på om jeg merket noe forskjell før og etter byttet. Og kan si at forskjellen er stor på double action-avtrekket. Single action er det ikke markant forskjell på.

Edited by Mentagor
Link to comment
Share on other sites

Mentagor skrev (30 minutter siden):

Shadow 2 er en double-action pistol og da er kravet at DA avtrekket er over 5 lbs. SA avtrekket kan være så lett det vil.

 

Appendix D4

 

 

Ser at jeg ikke svarte på om jeg merket noe forskjell før og etter byttet. Og kan si at forskjellen er stor på double action-avtrekket. Single action er det ikke markant forskjell på.

Takk skal du ha. Leste bare i tabellen, og ikke denne:

”The minimum trigger pull must either be 2.27kg (5lbs.) for the first shot fired and no restriction for subsequent shots fired, or 1.36kg (3lbs.) for every shot fired”

Da blir det nok et slikt kit, eller et liknende fra JBShooting 😊

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Den eneste delen mellom de to settene som interagerer med hverandre er "trigger bar" og den byttes jo ikke,  så følgelig er begge disse settene laget for å bruke denne orginaldelen, derfor tenker jeg at det er uproblematisk :)

Edited by Apelars!
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Apelars! skrev (1 time siden):

Den eneste delen mellom de to settene som interagerer med hverandre er "trigger bar" og den byttes jo ikke,  så følgelig er begge disse settene laget for å bruke denne orgibaldelen, derfor tenker jeg at det er uproblematisk :)


Da stoler jeg på deg og bestiller denne 👍🏻😊

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...