Jump to content

Endring i våpensøknad


Mister Fish

Recommended Posts

Hei,

 

Mulig dette er et dumt spørsmål, men vil gjerne være sikker. Jeg har søkt på erværvelse av en kombi i 6,5x55 12/76. Jeg har fortsatt ikke funnet våpenet ennå ettersom jeg vurderer brukt.

Om jeg plutselig finner en 6,5x55 men i 12/70 i stedet for 12/76, kan jeg bruke samme søknad? Eller trenger jeg da å søke på nytt med korrekt kaliber?

Ville spørre ettersom 12/70 og 12/76 ikke er så langt unna hverandre, men regner vel med at ny søknad må til ...

 

På forhånd takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Ring/mail våpenkontoret, og spør om å få endret søknaden til 12. Det bør gå greit, og da er du på den sikre sida.

Om det går greit å kjøpe 12/70 på tillatelse til 12/76, kommer litt an på selger. Og kan sikkert gi plunder med våpenkontoret og, selv om jeg tviler på det.

Link to comment
Share on other sites

Jeffery skrev (38 minutter siden):

Ring/mail våpenkontoret, og spør om å få endret søknaden til 12. Det bør gå greit, og da er du på den sikre sida.

Om det går greit å kjøpe 12/70 på tillatelse til 12/76, kommer litt an på selger. Og kan sikkert gi plunder med våpenkontoret og, selv om jeg tviler på det.

Fikk nettopp svar fra våpenkontoret, og sa at det gikk fint å kjøpe 12/70 på 12/76. Hva slags plunder kan selger få av dette?

Link to comment
Share on other sites

I Trøndelag nå i september hadde jeg en godkjent søknad på hagle. Jeg kom over en kombi jeg ville ha, og ringte våpenkontoret. Spurte om å forandre på søknaden fra hagle til kombi, og fikk til svar at det var bare å påføre nytt kaliber på den godkjente søknaden. Ba om å få bekreftet dette skriftlig av våpenkontoret, så jeg kunne vise dette til selger. Det fikk jeg også. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...