Jump to content

Rådyrjakt i Finnemarka 2022


frankhovin

Recommended Posts

Jeg har kun vært med på rådyrjakt et par ganger før, og ikke fått mer resultat enn en spennende stund med los. 

 

Så har jeg fått, etter å ha søkt uten håp, et rådyrkort pp Børresen i Finnemarka denne høsten. 

 

Og da må man jo faktisk innvestere, da man blir en del av forvaltningsregimet. 

 

Derfor: Har noen tips til hundeløs rådyrjakt på dette området? Tenker kanskje å prøve på litt lokking rett etter at bukkejakta er over. Kombinert med tentativ smygjakt. 

 

Kan også være interessert i å dele med en erfaren jeger, med eller uten hund. Det viktigste for meg er jakten, og ikke hvor mange kilo kjøtt jeg evt. får ut av det. (Et rådyr er uansett ikke fryktelig mye mat.)

 

Tips? Råd? Forslag?

Link to comment
Share on other sites

Chiefen.v-2 skrev (1 time siden):

For å illustrere; finn rådyret..

Klin umulig å finne noe som helst på de bildene:winke1:

 

Men til saken:

Rådyrjakt i nytt og ukjent terreng er en svært krevende jaktform, enten du bruker hund, lokker eller smyger.

Lokking etter brunstperioden kan noen ganger fungere, men det er en stor fordel å vite hvor dyrene ferdes.

Det beste må være om du kommer i kontakt med noen som har jaktet der før, og høster av deres erfaringer. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...