Jump to content

6 mm dl (berger) 6xc


748r_bb155

Recommended Posts

Har ikke kommet 100% igang med å lade denne kula ennå. 

(Målundrer i tommer)

 

Dl ferdig sydd 0.065 jump

 

Testa 0.020 (samler ikke)

0.010 jump ser bedre ut (1 slenger) horisontalt ....

 

Ser på div forum at mange skyter denne med 0 jump eller Jammed.0.010-0.020.

 

ser fra bc at dette er berger sin 105 vld match kule.

 

Noen tips, 

 

 

prøver med 0 jump hvis jeg får testa ladning på lørdag,

 

lader 38.6 Gr n19

SD 1.4 i peterson hylser 914 ms

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hvis du med "jump" mener kulas friflukt, tror jeg ikke det har vesentlig betydning for samlingene om du har 0,5 eller 1,5 mm. Jeg har forsket litt på dette med hjemmeladede patroner i 5,6x52R og 6,5x55 og fant knapt målbare forskjeller. Du skriver ikke hvor store/små samlinger du oppnår, men 6XC skal etter hva jeg har lest ha et meget godt presisjonspotensial. Det kan tenkes ditt våpen ikke liker den kule- og kruttkombinasjonen du har brukt. Jeg ville derfor heller forsøkt med andre ladevekter og/eller en annen kule før jeg satte friflukt til 0.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på 4. pipa i 6XC nå - ikke alle er utskutt dog. Men alle går svært bra med 105DL. 

 

Jeg lader dem til samme lengde som fabrikkammoen, og har aldri prøvd noe annet. Litt ladestiger, så har jeg funnet best presisjon rundt 880m/s, og rundt 920. ES/SD har jeg ikke fokusert på. Kun presisjon. Friflukt aner jeg ikke noe om (joda, jeg har testet ulike friflukter i mange andre piper og kalibere). Men som det sies, betydningen utenfor ner nok overdrevet. Det skiller også MYE på kuler, noen kuler må ha lite eller ingenting for VIRKELIG gå. Mens andre godt kan ha mange millimeter.

3 av de 4 pipene har gått bra med "alt" - mens en måtte ha 105DL og kun den ca. Den går til gjengjeld svært bra med den. Eneste kula jeg ikke har fått dreis på er 105gr RDF.

 

K

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (5 timer siden):

Eneste kula jeg ikke har fått dreis på er 105gr RDF

Jeg vet om 1 person som fikk 105RDF  til å gå ( I BR hylsa) Han satte den dypt med mange millimeter friflukt, mener å huske han snakket om 10 millimeter hopp eller muligens mer. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...