Jump to content

Triebel dier


Resuam

Recommended Posts

Jeg har noen av disse, FL og kuleisetter. Super finish og smooth å jobbe med. 
 

De lager patroner som er nøyaktig like rette og like presise som de jeg lager med Lee dier. Samme ES også. Triebel er nok lettere å justere riktig, både hvor mye du setter skulderen tilbake og settedybde.
 

Tror nok det har mer for seg å perfeksjonere teknikk og rutiner enn å kjøpe disse diene om formålet er økt presisjon. Om du derimot er ute etter godfølelse når du lader har det absolutt noe for seg.

 

Til sammenligning lader jeg de fleste riflekaliber med Forster bench rest dier som jeg er veldig godt fornøyd med. De er relativt mye rimeligere en Triebel og er kvalitet. Har også en del Lee dier fra da jeg startet å lade. Noe erfaring med RCBS og Redding, men ingen andre merker.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ok. Syns det er vanskelig å finne gode dier i 8x57. Det har sikkert med tiden vi er i å gjøre. Har egentlig lyst på Redding s type bushing eller noe, men kan egentlig alt for lite om det. Det eneste jeg finner er et sett til ca 800,- fra rcbs og disse. Hadde vært greit med noe midt i mellom…

Link to comment
Share on other sites

8x57is er ikke et "langholdskaliber" og "høy BC" kuler er nesten fraværende.. en perfekt jakt patron.. og ett av de jeg bruker mest.. men det er ikke vits i å "over tenke" dette med dier.. "billig og enkelt " er Forster Benchrest dier..bruker disse selv på 8x57is.. regner med at dette kaliberet ikke er tiltenkt å skyte Benchrest og små samlinger på 500m.. men til jakt og trening til jakt.. 

Link to comment
Share on other sites

Resuam skrev (3 timer siden):

Ok. Syns det er vanskelig å finne gode dier i 8x57

? Jeg brukte Lyman std. dier i mange år. De er mer enn gode nok, og det er nok de dyrere merkene også. Både dier og kaliber fungerer utmerket til langhold. 
Det fins selvsagt patroner som er mer optimale, men strengt tatt flere som er verre.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...