Jump to content

Feinwerkbau 601 - defekt


erikraude

Recommended Posts

Hei!

For et par år sia kjøpte jeg en brukt fwb 601 som jeg har skutt en del med. I kveld skulle jeg skyte en serie mens jeg venta på CL-finalen, men på det femte skuddet sa avtrekkeren bare klikk uten at noe luft blei utløst.

 

Det er fortsatt motstand når jeg bruker stemplet, og når jeg åpner ladearmen høres det ut som det kommer ut litt luft, men avtrekkeren klikker altså bare (og kjennes egentlig som den gjør mer ut av seg enn når rifla fungerte som den skulle).

 

Er det noen som har noen idé om hva som kan være galt, og om dette kan fikses sjøl, evt hvem som kan ta en service på en sånn rifle?

Link to comment
Share on other sites

Det finnes reparasjons/vedlikeholdskit til de fleste FWB våpen. 

Er vel pakninger som først, og fremst ryker, men fjærer etc. er å få kjøpt. Her får luftnærdene komme på banen med mer info. Jeg bare skyter, og er strålende fornøyd med min FWB 300. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Når du drar i ladearmen presser du på denne børsa luft inn i en liten beholder. Dette er ikke et fjærgevær. Samtidig spennes en liten fjær i avtrekkermekanismen. Når du trykker av slår et tenn stempel inn i en ventil som slipper den komprimerte lufta fra beholderen og inn bak dogget. Om det bare sier klikk og ingen ting skjer kan det være denne ventilen som har satt seg fast.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Om ventilen ikke slipper luft ut er det da komprimert luft i kammeret og laddearmen kommer til å ha bra fart framover.....

Så om ikke lufta sviker ut så vil laddearmen sprette fram.

Derfor er det nok noe som sviker...

Edited by høggern
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...