Jump to content

TRW

Recommended Posts

Hei jeg har kjøpt meg en colt anaconda 44 magnum 1997 model.

Av en pakke på 50 skudd er det 5 stk som ikke gå rav pga svakt anslag mot tennhette.

Vet noen om det går an å stramme fjæra til hanen?

På forhånd takk.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med ny Colt! Det er noe av det kraftigste .44 våpenet som er laget.

 

Jeg mener at det er samme mekanisme som i King Cobra.

 

Da er slagfjæren en spiralfjær rundt en fjærstyring og det finnes ingen skrue for å regulere kraften i anslaget.

 

Er det mulig at fjæren er klippet? Ta av skjeftet og sideplaten og tell vindingene. 

Hvis dette er tilfelle så må du enten ha ny, eller du kan legge en form for bushing som en forlengelse av fjæren nederst.

 

Sjekk også at slagstiften kommer langt nok frem, kanskje det er noe rusk foran hanen? Med sylinderen utfelt, ta et avtrekk men hold igjen hanen. Før så hanen langsomt frem og se hvor langt ut slagstiften stikker.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, TRW said:

Er vel vanskelig å få tak i ny fjær til så gammel revolver? 

Mente jeg hadde liggende et sett fra Wolf, men finner det ikke.😕 Er vel donert bort tidligere. Men førstehjelp er som hipshot sier. Stramme fjæra, smett på et par 4 eller 5mm muttere på 123 mellom fjær og 114 etter vedlagt tegning (husker ikke diameter på tappen) og du får krefter nok. DA er jo så elendig på denne uansett- men morsom er den. 😉 Har ikke mekanismen vært demontert på 20 år, kan det være nok å fjerne størknet fett å smøre opp mekanismen. Meget enkelt og grovt avtrekkersystem. Mener det kun er å skru av skjefteplater, en skrue- og vipp sideplata av. Så er alt tilgjengelig.  

https://www.brownells.no/Schematics/Colt/Revolvers/Colt-Anaconda

Edited by asterix
Link to comment
Share on other sites

Ja SA var meget bra, men DA var tungt og urent på de jeg prøvde. Mener jeg øvde inn en teknikk der jeg trykket kjapt halve avtrekket- slik at sylinderen gikk i lås- for så spenne de siste mm mer kontrollert. 🙂 Jeg hadde for øvrig en King Cobra, lillebror- artige våpen. 

Edited by asterix
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...