Jump to content

Ny (300rum) pipe til Tikka 6,5prc, fullt mulig?


fredriko

Recommended Posts

Kanskje noen kyndige her inne kan svare meg på dette.

 

jeg har ei Tikka T3x Super varmint i bestilling, den er kamra 6,5PRC, jeg ser at bolthodet er samme størrelse på 6,5PRC som 300RUM, vil jeg da i praksis kunne få børsemaker til å lage ei ny pipe i 300 RUM til meg uten noe store utfordringer (muffe system)? 

tenker også siden Tikka kassen er LA uansett, men har skjønt at det er boltstoppen som avgjør SA/LA i Tikka, så denne må kanskje byttes ut til en LA versjon? 

Andre hinder jeg måtte møte på her evt? 

kan jo også vurdere 300WSM siden denne er SA om det krever mindre modifisering. 

 

 

Edited by fredriko
Link to comment
Share on other sites

vavlo skrev (26 minutter siden):

RUMen krever vel magnumlengde på låskassa. .300Win Mag går akkurat med standardlengde på patroner i magasin. Blir noe krampaktig med tunge/ lange kuler. En eller annen kortmagnum er kanskje beste ide ja. 

 

ah, tenkte ikke at magnumen var fryktelig mye lengre nei, 
da må nok en short magnum være løsningen, enten 300wsm eller 7mmwsm. 

men hvordan tåler kassen/bolten det evt økte trykket, vil jo tro det blir mer trykk med en 300wsm en 6,5prc ? 

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville lest meg litt mer opp på muffesystem. De fleste kjøper en pipestikke nå til en berumstier på Brownells, eller får nøkkelspor på pipa. Muffe er etter min mening bare et fordyrende mellomledd.

fredriko skrev (9 timer siden):

(muffe system)? 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...