Jump to content

Halvauto hagle under 10.000


Mazeking

Recommended Posts

Da er våpengebyret omsider betalt etter å ha ventet i over 5 måneder på å få godkjent søknad om jaktvåpen i Oslo. 
 

Så blir da det store valgets kvaler på hvilke halvauto hagler jeg bør vurdere. Benelli M2 har jeg hørt skal være bra. Så vet jeg jo at både Beretta og Franchi lager bra hagler og sikkert flere også. Først må jeg jo følt og få tatt litt på forskjellige modeller og er jeg heldig får jeg kanskje prøveskutt noen modeller i skytterlaget der jeg er medlem. 
 

Noen synspunkter her på greie halvauto hagler til rundt 10 laks, gjerne brukt?

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Olesøn said:

Remington 1100 får du for en tusenlapp eller to. Deler finnes i bøtter og spann, de er driftssikre, og jeg klarer ikke se hva ei dyrere hagle gjør annerledes.

Takk. Skal vurdere den. Tåler den stål ammo? Ligger en på finn.no men den er fra 1965 ….

Edited by Mazeking
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville vurdert den Winchesteren i samme annonse.- Den har medfølgende choker og virker "fresh" og lite brukt.

Ser ut som den Rem 1100 er helt uten sikteskinne,..om det nå betyder noe.- Jeg er stor beundrer av Rem 1100 og vært flittig og fornøyd bruker av,- likevel hadde jeg nok her lagt til en tusenlapp og valgt Winchesteren.

 

Om du likevel foretrekker nytt, er mitt tips å se på en Beretta Outlander som ligger sånn ca i prisklassen +/- 10 K.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Når jeg først startet denne tråden så får jeg vel også ta ansvar for å avslutte den.


Takk for alle tips i denne tråden og lignende tråder! Etter å ha lurket på finn.no i alt for lang tid, ble det omsider handlet en Remington 1100. Børsa fikk jeg prøveskutt for første gang nå på fredag. Jeg er superfornøyd. Traff greit også. Generelt litt dårlig kinnkontakt på rette og høyreskudd. På venstreskudd dra jeg børsa mot kinnet og da er det best treff var dommen fra de andre på banen. Får lytte til erfarne fjellfolk.

 

Veldig artig å fylle magasinet og bare pepre løs. Børsa leverer som fy!

 

Have syken melder seg dog fort på om syntstokk er bedre enn trestokk? Blir ikke bytte med det første, men tanken slo meg da jeg var på Landrø og så på veldig lette rifler med syntstokk.

 

Traff faktisk bedre med denne enn med O/U hagla som også fikk noen runder på fredag.

Link to comment
Share on other sites

Artig at det ble en 1100 og at du treffer greit med den...nermest selvsøkende børser dette  😅

Den gode inneboende "flyten" med Rem 1100 har iaf ikke jeg opplevd med noe annet hagelvåpen. - Litt tunge, men nermest helt uten rekyl.

Ikke ødelgg en god trekolbe med noe syntetisk- tror neppe den er lettere enn den originale - kanskje snarere det motsatte. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bobby said:

Artig at det ble en 1100 og at du treffer greit med den...nermest selvsøkende børser dette  😅

Den gode inneboende "flyten" med Rem 1100 har iaf ikke jeg opplevd med noe annet hagelvåpen. - Litt tunge, men nermest helt uten rekyl.

Ikke ødelgg en god trekolbe med noe syntetisk- tror neppe den er lettere enn den originale - kanskje snarere det motsatte. 


Takk for tilbakemelding! Ja børsa var god å skyte med.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...