Jump to content

Hvor lange skudd kan man lade i remington 700 La bdl


SNØ

Recommended Posts

Fikk tilbake godkjent søknad på en remingotn 700. Rifla skal kunn brukes på storviltjakt og da har jeg søk om 300winchester magnum. Samtidig så har jeg lest litt rundt på amerikanske sider og der sier noen at det er uproblematisk å bruke kaliberer i rifla, mens andre sier man må kjøpe ekstra langt underbeslag. Så hva er "coal" man kan lade i en standar la bdl kasse?

 

Link to comment
Share on other sites

Om du skal skyte de nyeste "ultra fancy shit"-ELR-langholdskulene, og ha mest mulig fart og presisjon på mest mulig lange hold (altså flere km) - så kan det være en fordel å kunne lade patroner som er lenger enn 85mm, som er 300WM std lengde.
Om man må og vil skyte så langt, med så fancy kuler, og tror at det hjelper, så kan man lade ett og ett skudd også, om magasinet ikke er langt nok.

MEN, til vanlig bruk, og litt til, så har dette overhodet ingen betydning.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Chiefen.v-2 skrev (38 minutter siden):

Om rifla er 300wm fra fabrikk er det neppe et problem.

 

Rifla er orginalt 3006. Løpet er idiotkappet av tidligere eier og jeg fikk rifla gratis. Børsemaker fikser alt rimelig billig og jeg ender opp på 10 lapper for nytt løp og fiksing av slutstykke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...