Jump to content

Er vortex viper pst gen II 5-25x50 et "ok" sikte i dag


Epic

Recommended Posts

Savner rett og slett et sikte som jeg kan bruke til både litt baneskyting og litt jakt der man gjerne vil ha litt forstørrelse. Nå det ikke så nøye for meg å kjøpe akkurat dette sikte, men mtp pris, funksjonalitet og pris er dette mitt alternativ akkurat nå. En kamerat har en razor 4,5 -27 på på rifla si og dette sikte likte jeg godt, hvordan glasskvaliteten er mellom en pst gen II og en Razor er jeg også nysgjerrig på. Er siktet såpas "klart" at man ser en hare tydelig på 200m?

Er dette et sikte du hadde kjøpt deg for skyting ut til 400m + jakt sør for 400?

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg aldri selv eiet en PST2 men har sett igjennom mange. Jeg har hatt flere Razor 2 og andre sikter i denne klassen. Når det kommer til glasskvalitet er PST2 ikke helt der oppe blant de 20k siktene, noe som er naturlig men den er ikke dårlig heller.  Det jeg ville bekymret meg mer for er holdbarheten, mulig de jeg kjenner var uheldig, men 3 rundt meg(og jeg bor i en liten kommune) måtte alle sende inn sitt PST2. Dette var første årgang når de akkurat kom ut, så muligens en sammenheng med det. De samme folkene stort sett, har også sent inn sine pst1 så mulig litt hard bruk, der alle har brukt de på jakt.

Nå ønsker jeg ikke disse Vortex, for de har fantastisk garanti, men tenker at til jakt der pålitelighet er nokså viktig, og for mange medfører hardhendt bruk ville jeg valgt noe annet en Lav/mellom klasse Vortex. 

 

Link to comment
Share on other sites

pererik skrev (2 timer siden):

Nå ønsker jeg ikke disse Vortex, for de har fantastisk garanti, men tenker at til jakt der pålitelighet er nokså viktig, og for mange medfører hardhendt bruk ville jeg valgt noe annet en Lav/mellom klasse Vortex. 

 

Helt enig. Garantien betyr lite når du står langt til fjells med ett ødelagt sikte... Jeg har hatt MANGE forskjellige merker. Det eneste som har sviktet mekanisk var en Vortex PST1. 

Link to comment
Share on other sites

Optikk er ofte basert på subjektive preferanser, men jeg har hatt mye optikk og sett i mye optikk men et merke som aldri har gitt meg «vil ha følelsen» er Vortex.. både PST 1 og PST 2 samt Razor 2 synes jeg er sørgelig dårlig.. Burris XTR II 5-25 og Leupold Mark 5HD 5-25 er milevis bedre alternativ optisk enn Vortex alternativene.. til stadighet så kommer det ut Kahles K624i gen3 ut til salg brukt.. dette er kanskje ett av de beste optisk alternativene på markedet i dag.. ved siden av Kahles K525, Steiner M7Xi og March 

Link to comment
Share on other sites

Takker for tilbakemeldinger.

Sunnmøring skrev (30 minutter siden):

Leupold Mark 5HD 5-25

En MARK 5HD 5-25X56 M5C3 ILLUM. FFP TMR er rimelig interessant, men j&f har til gode med å svare på om de skaffer den og hva den koster. Kan muligens også bestille den via euro-optic men..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...