Jump to content

Anschutz 1771 i 223REM


Bergara-Man

Recommended Posts

Er det noen her som har denne Anschutz 1771 i kaliber 223REM som kan si noe om erfaringer, presisjon etc. ?

 

image.png.0b65cb4479d300df040f2379ff5f80e8.png

 

https://www.anschuetz-sport.com/en/produkte/1771-jagd-mediumkaliber-gewehr/1771-deutscher-schaft/?cn-reloaded=1

 

Det ser ut som den nyeste versjonen har picatinny rail, men jeg ser ikke av bildene jeg finner på nettet om den er skrudd fast til kassa eller om den er en maskinert del som er en del av kassa (kasse og rail i ett stykke). 

 

Det ser ut som pipa ikke er skrudd i kassa, men har et glatt sylindrisk parti og at den er låst med en splint. 

 

ZK_Jagd_1771_Lauf_568-mm.png

 

Landrø kan sikkert skaffe denne, jeg finner den ikke på nettsiden deres, så prisen vet jeg ikke.

 

Riflestigning er 229mm, dvs. 1:9"

Pipelengde enten 51 cm eller 58,6 cm

Kan fås ferdig gjenget M15x1

4 skudds magasin

 

En flott sak. Men de koster nok fort 20-25k tenker jeg.....

Edited by Bergara-Man
tillegg om pipe
Link to comment
Share on other sites

Har en 1771 i 17 hornet. Picatinny skinnen er ekstra utstyr (når jeg kjøpte) og skrues fast. Kjøpte den med den litt kortere pipa (51cm) som var m15x1 gjenget fra fabrikk. Tror jeg gav 20K for den for ca 2 år siden. Bestillingvare. De hadde 4 stk jeg kunne velge mellom (fikk bilder av stokkene). Har skutt for lite med den (og skyter for lite generelt) til at jeg kan si noe sikkert om presisjonen, men godfølelsen er der når man tafser på den. Avtrekkervekta er overraskende lett på min. Krevde litt tilvenning.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8x57IRS skrev (7 timer siden):

Har en 1771 i 17 hornet. Picatinny skinnen er ekstra utstyr (når jeg kjøpte) og skrues fast. Kjøpte den med den litt kortere pipa (51cm) som var m15x1 gjenget fra fabrikk. Tror jeg gav 20K for den for ca 2 år siden. Bestillingvare. De hadde 4 stk jeg kunne velge mellom (fikk bilder av stokkene). Har skutt for lite med den (og skyter for lite generelt) til at jeg kan si noe sikkert om presisjonen, men godfølelsen er der når man tafser på den. Avtrekkervekta er overraskende lett på min. Krevde litt tilvenning.

 

Takk for info !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg låner tråden litt siden jeg vurderer en Anschutz 1771 DJV i 223.

 

131177443_Anschutz1771.jpg.aaa97f89310de277d2abe799b1315cc6.jpg

 

Pipelengde 51 eller 58,6 cm. 1:9. Ø18 mm.
M15x1 gjenger.
3 stk avtrekk å velge mellom.
- Direkte 1000 - 2000 g
- Direkte 450 - 700 g
- Trykkpunkt 300 - 800 g
Pipe er presset fast i kassen og loddet.
Leveres med picatinny-skinne.
Magasin for 4 patroner.
3,7-3,9 kg.

 

Det står imellom den og S&L Legacy.
Bruksområdet blir skadedyrjakt, blinkskyting og kanskje jaktfelt.
Tenker i utgangspunktet på 51 cm pipe og direkteavtrekk (1-2 kg).

 

Ser det er flere på forumet som er godt fornøyd med Legacy, men 1771 finner jeg lite info om.

Tips mottas med takk.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...