Jump to content

ladedata 9,47 grams raufoss kule 30-06


icecool

Recommended Posts

Har ladd ein del slike eg og, og er einig med Høggern. Kula har kort bereflate og kunne i mitt 3006-kammer ladast eit grain eller to hardare enn td. Sierra GK. Presisjonen var ikkje noko å skryta av i mitt løp, medan LockBase gikk som ein stråle. Har du kjøpt nye kuler? Det hender folk får kuler til overs etter å lada Natospareblyspissar. Kuler som er trekte med tang er vanskelege å treffa noko med. Dei som er trekte med trekkedie kan gå brukbart.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har nettopp begynt å lade denne selv, men har bare prøvd noen få ladninger rundt minimum (utg. pkt. Lapua LB).

Og jeg kommer neppe til å teste så veldig hardere ladninger, fordi tendensen er at presisjonen blir brått dårligere.

Jeg måtte iallfall krympe patronene som ble ladd med denne kula, fordi den har så snodig form og dårlig hold i hylsehalsen.

Link to comment
Share on other sites

Ja de har en sjeldent grov og avrundet krymperille, nesten så mye at det blir feil å kalle det en rille.

Anleggsflaten bakenfor rilla er meget liten, bare et par millimeter. Jeg har dem ikke for hånden akkurat nå (lunsj på jobb), men jeg tror det er lite håp om å få bedre hold ved å sette forbi rilla.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hvilekn patronlengde bruker dere da? har ikke fått ladet denne kulen før nå ikveld og jeg satte den til samme dybde som den havner på ifølge ladedata for 7,62x51 som har col på 71mm med denne kula.

i 30-06 blir col 83mm med samme dybde på kula. har ikke riflen jeg lader til her nå så får ikke målt friflukt

Blir testskyting i mårra om jeg kommer meg hjem fra jobb til nogenlunde tid

Link to comment
Share on other sites

Ja de har en sjeldent grov og avrundet krymperille, nesten så mye at det blir feil å kalle det en rille.

Anleggsflaten bakenfor rilla er meget liten, bare et par millimeter. Jeg har dem ikke for hånden akkurat nå (lunsj på jobb), men jeg tror det er lite håp om å få bedre hold ved å sette forbi rilla.

i 30-06 tror jeg at jeg ville satt kula dypere enn krymperilla tilsier.

 

dvs forbi rilla. da får du bedre hold på kula.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...