Jump to content

Levering av våpen


Balci

Recommended Posts

Har en ganske utslitt 1VK sporter mauser (.308) som jeg har lyst til å kvitte meg med, får å gjøre plass til en ny HV Mauser i 30-06 Springfield.

 

Kan jeg bare levere våpnet til politiet sammen med våpenkort, og si meg ferdig med det? Og levere en ny søknad på samme dagen?

 

Takk.

 

Den andre tråden min på M98;

 

viewtopic.php?f=14&t=13116

Link to comment
Share on other sites

Jeg har virkelig ikke lyst til å selge den, isåfall måtte jeg ha gitt den bort.

 

Løpet er så å si ubrukelig, stocken er noe av det styggeste i skapet, mangler jernsikter, bolttaket har en sær vri, og ellers litt rust her og der.

 

Låsekassa er en 1. Verdenskrig era G98AZ Karabiner (Spandau 1908), mausere tåler en god støyt, men det får være grenser for.

Link to comment
Share on other sites

du kan jo bare skaffe et M98K løp og skjefte. sette det på denne, så har du en M98K-F1 ;)

 

Har studert børsa med noen kompiser fra USA, og levetiden på låsekassa er marginal på sitt beste etter 100års dagen, blåneringen er borte også.

 

Bolttaket (Bolt handle) vet ikke hvordan det blir i Norsk men, er vridd for å tilpasse optisk sikte, og vil dermed ikke passe på en Karabiner 98 kurz stock.

et stocksett, + ny bolt, blånering, løp blir fort veldig dyrt, over 1800,- NOK sist jeg sjekket, så det frister heller med noe WW2 Surplus.

Link to comment
Share on other sites

skulle gjerne tatt den, men damene på våpenkontoret er ikke enig i at jeg trenger flere mausere.

 

hva med å legge en "gis bort" annonse her på kammeret, mottaker betaler porto?

 

jeg har ved flere anledninger søkt om nytt våpen, og begrunnet søknaden med at et annet våpen skal erstattes, og at jeg annonserer det tilsalgs, men ikke har en kjøper enda.

du får en frist på x-antall måneder for å kvitte deg med børsa, har ingen tatt den innen tiden er omme kan du jo levere den på kammeret.

uansett hvor sliten mauseren din er syns jeg det er for ille å lage spiker av den.

Link to comment
Share on other sites

skulle gjerne tatt den, men damene på våpenkontoret er ikke enig i at jeg trenger flere mausere.

 

hva med å legge en "gis bort" annonse her på kammeret, mottaker betaler porto?

 

jeg har ved flere anledninger søkt om nytt våpen, og begrunnet søknaden med at et annet våpen skal erstattes, og at jeg annonserer det tilsalgs, men ikke har en kjøper enda.

du får en frist på x-antall måneder for å kvitte deg med børsa, har ingen tatt den innen tiden er omme kan du jo levere den på kammeret.

uansett hvor sliten mauseren din er syns jeg det er for ille å lage spiker av den.

 

Høres bra ut, tror jeg gjør det slik.

 

Har en potensiel kjøper, men det er langt bak meg hvorfor noen vil ha denne utslitte jaktrifla. Spesielt etter de nye lovene, 6 våpen grensa etc.

Link to comment
Share on other sites

Har en potensiel kjøper, men det er langt bak meg hvorfor noen vil ha denne utslitte jaktrifla. Spesielt etter de nye lovene, 6 våpen grensa etc.

 

Sukk...

:(

Ingen ednring av vaapenloven er paa gang. Men derimot ligger det et forslag til endring paa forskriften* til vaapenloven paa vent, for godkjenning (*klart, denn kan komme paa torsdag...) I det forslaget er det foreslatt en jaktvaapen garderobe paa 6 vaapen, IKKE EN 6 VAAPEN GRENSEDet er kun snakk om at en jeger maa dukumenter svaert noeye et behov for et jaktvaapen utover garderoben paa seks. Om vedkommende har 100 rifler og pistoler til konkuranse bruk, har det ikke noe med jaktvaapengarderoben aa gjoere. Ok :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...