Jump to content

Kjøp av brukt våpen etter nye forskrifter


Hognajegern

Recommended Posts

Hei, 

Har nå avtalt kjøp av nytt våpen. Eier jaktrifle fra før i 30-06, boltrifle. Nye våpnet er boltrifle i 308.

Hvordan går man frem da? Sender jeg inn søknad hvor vi begge fyller ut alt, eller gjør selger det? 

 

Kan jeg da frem til godkjent søknad ha våpnet på utlånserklæring? Tolker nye loven som at det er greit. 

 

Takk på forhånd

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Med forbehold om at det ikke har skjedd endringer nylig.
Les gjerne hva som står i " Rettledning for søkeren" som står på baksiden av søknadsblanketten. Der står det " Ved kjøp hos annen enn godkjent våpenforhandler... osv.

At enkelte politidistrikt velger å ikke bry seg har jeg også erfart, men etter hva jeg har sett er det enkelte som har hengt seg opp i dette.

Det korrekte svaret må derfor bli at nevnte skal oppgis søknaden.

Må få legge til at jeg opplyste feil ang løpslengde. Det gjelder kun for halvautomatiske våpen.

PS. Hva er forresten problemet om handelen allerede er spikra.

Edited by vavlo
Link to comment
Share on other sites

Jeg vet det står der, jeg er en av få her i verden som har lest det tror jeg, så hyggelig at det er flere av oss. Men det har ikke vært tema annet enn hos de mest midkjære/ferskeste på våpenkontorene. Min erfaring er at det ikke er enkelte politidisktrikt som har valgt å ikke bry seg, men at det er noen våpenkontorer som kanskje har gjort det iblant.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...