Jump to content

Browning BAR MK3 moment baser?


Elgjaeger

Recommended Posts

Noen som vet tiltrekkingsmoment for baser/skinne til kassa på denne? Har skjønt at dette er ganske skjørt og at gjengene ikke tåler mye moment. Skinna var montert da jeg kjøpte denne brukte BARen, men liker å sette på disse selv, pleier å bedde baser/skinne til kasse samt bruke Loctite på skruene. Har Googlet litt uten hell. Browning er så generøse at de oppgir følgende i brukermanualen: «Tighten the screws snugly, but do not overtighten»

 

F7811D2D-7F41-46B1-95EA-FDB6D063029E.jpeg.fee148b7ce976fabaea1d1a7e6f91f92.jpeg5A375B13-AB4D-487E-971B-98D3C8B11125.jpeg.759507b8ad833cd6a3bcd21bcc7cd9a7.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Har ikke demontert, så vet ikke dimensjon enda, tenkte jeg skulle finne anbefalt moment først. Tror det er en gjengeinnsats av stål som sitter i aluminiumen…. Har vel ikke helt troa på kvaliteten til BAR, men trenger at den funker og at kikkerten ikke ramler av på drivjakt i Polen i desember.🐗🐗🐗

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja, hadde ikke fjernet de selv, bruktkjøp. Jeg liker også 1x kikkert eller annet Aimpoint/Docter sikte med rødpunkt. Synes det er lettere å skyte med begge øynene åpne da. 
 

På dobbelrifla i 500NE bruker jeg bare åpne sikter, prøvde Docteren på den men funket ikke siden det ikke er justerbar stokk. Åpne sikter funker ikke bra på mer enn 50m for meg. Greit nok å skyte på blink og storviltprøve på 100m når man har allverdens tid.

 

Også greit med 1-8x e.l. kikkert og dermed mulighet for mer enn 1x forstørrelse der man kan skyte på hold lenger enn 50m.

Edited by Elgjaeger
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...