Jump to content

Ødelagt forskjefte


KK

Recommended Posts

Hei! Jeg presterte i dag, etter endt jakt, å knekke forskjeftet til min Akkar Altay hagle.
 

Er det noen som vet om det er mulig å skaffe deler eller må jeg belage meg på å kjøpe ny hagle?

 

Takk for alle svar!

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, KK said:

Hei! Jeg presterte i dag, etter endt jakt, å knekke forskjeftet til min Akkar Altay hagle.
 

Er det noen som vet om det er mulig å skaffe deler eller må jeg belage meg på å kjøpe ny hagle?

 

Takk for alle svar!

Kor gale er det? Heilt smadra? Kan fikse mykje med lim og stifter på rett plass. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, KK said:

Takk for gode svar. Forskjeftet et knekt på langs midt under. Metallfestet for å klikke fast til løpet er inntakt. Å lime kan jo prøves, så lenge det sitter fast skal d jo holde. 

Eit forslag: lag deg ein kloss som er like tjukk som løpa pluss litt til. Denne killer du fast på oversida. Då kan du sette på nokre tvinger utan å vere redd for at løpskanalen skal verte for trang.
 

Heng bitane saman? I så fall kan det vere vanskelig å få lim inn i tynnaste sprekken. Særlig om du bruke litt tjukk tokomponent epoxy. Tynne trefliser kan vere bra å bruke for å få limet på plass. Kan du flekse sprekken litt, kan du bruke dette til å pumpe limet på plass. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...