Jump to content

Erfaringer med gunwerks stokk?


Bygda

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Clymr er stas! Magnus stokken er også god, men den er ikke unik - der får du tilsvarende egenskaper hos andre.

Men pass på dollarkursen, fikk en fin ekstraregning på valutakursen. Norsk krone passet på å rase akkurat i ventetida (3 mnd?). Mitt stalltips vil være å be dem trekke kortet tvert om du ikke vil gamble.

 

Hansen satte stokk og pipe på min Remington 700 221 Fireball. 

rifle mot trestamme dz.JPG

storfugl fangst i tre dz.JPG

Edited by Roe
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 10/21/2021 at 12:52 PM, Roe said:

Her er en video om flex på Clymr stokken, dvs "ikke-flex" i form av 2/100" når en urealistisk tung vekt henges på.

 

 

Clymr ser absolutt ikke feil ut, og i de ukene som har gått har jeg også bikka litt mot denne stokken i sted. Din 221 ser aldeles ikke feil ut den heller! Kan dra det så langt og si at den frista noe fryktelig. 

Børsemakeren du nevner har jeg ikke hørt noe om tidligere, men hvordan var din erfaring med han vs Rafdal osv.

Tok ikke en rakettforsker for å se at du driver med youtube og med mye bra greier så har du sikkert vært i kontakt med børris ett par ganger... 

Link to comment
Share on other sites

Børsemakere kan jeg ikke uttale meg så mye om, jeg endte opp med Blaser for å styre unna ventetid etc.

Men av de få jeg har brukt, har jeg vært mest fornøyd med Ing Ragnar Hansen. Arbeidet har blitt levert "to the letter" og regningen samsvarer med arbeidsordren. Of ikke minst: Det funker uten videre justering.

 

221 Fireball er fin, men jeg er ikke en stor fan. Ingenting å si på sluttresultatet (rypa tumler på stedet med fin sårkanal), men det er en tilpasning til svensk regelverk og Lapua har stoppet hylseproduksjonen. Om jeg hadde hatt frie tøyler ville valget mitt vært 6 BR. Superpresis patron, større bruksområde og treningsammo fra både Lapua og Norma.

Edited by Roe
Link to comment
Share on other sites

On 10/31/2021 at 3:43 PM, Roe said:

Børsemakere kan jeg ikke uttale meg så mye om, jeg endte opp med Blaser for å styre unna ventetid etc.

Men av de få jeg har brukt, har jeg vært mest fornøyd med Ing Ragnar Hansen. Arbeidet har blitt levert "to the letter" og regningen samsvarer med arbeidsordren. Of ikke minst: Det funker uten videre justering.

 

221 Fireball er fin, men jeg er ikke en stor fan. Ingenting å si på sluttresultatet (rypa tumler på stedet med fin sårkanal), men det er en tilpasning til svensk regelverk og Lapua har stoppet hylseproduksjonen. Om jeg hadde hatt frie tøyler ville valget mitt vært 6 BR. Superpresis patron, større bruksområde og treningsammo fra både Lapua og Norma.

Nå sporer jeg muligens av, men hvorfor bruke tid på å lage custom rifler i 221 osv når du har r8? Er det på grunn av kjedsomhet "gøy med noe nytt", var ikke blaser det store? osv. Hva ble din clymr kostende?

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ikke gunwerks stokker, men Magnus versjonen har mulighet for kolbe forhøyer noe jeg personlig verdsetter da jeg har en tendens til å ha litt stor optikk.... Vet ikke hvordan det blir med kinnkontakt på clmyr om man har kikkert med 56mm objektiv

Link to comment
Share on other sites

On 11/1/2021 at 6:10 PM, Bygda said:

Nå sporer jeg muligens av, men hvorfor bruke tid på å lage custom rifler i 221 osv når du har r8? Er det på grunn av kjedsomhet "gøy med noe nytt", var ikke blaser det store? osv. Hva ble din clymr kostende?

Neida. 221 Fireball lages ikke av Blaser og 22 Hornet//221 Fireball er de to sentertente patronene jeg kan transportere på scooterslede i Sverige uten spesielt løyve.

 

Dyrt. ca priser

Rifla 7K

Stokken 10

Ompiping pluss bedding og cerakote 10

Ny sikring, rense avtrekk pluss ny pipeprofil og Cerakote 8

Optikk med montasje 24

Diesett, kuler krutt og hylser 5

 

Ikke noe jeg anbefaler andre å gjøre...

Link to comment
Share on other sites

Lapua lager perfekt fugleammo i 222rem med butt 55gr helmantelkule, som stabiliserer i 1-14" løp, med utgangshastighet på 880ms i 60cm løp. Dette er den mest presise helmantelammoen i 222 jeg har testet siden Norma produserte 222 Jaktmatch med 50gr kuler.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, 700R said:

@Roe blir det "halstrekk" om man kaster ett sikte med 56 objekt på en rem med gunwerks sin stokk?. Hadde selv vurdert denne, men blitt bikket mer mot magnus da jeg frykter kinnkontakt blir problematisk

 

Vet ikke. Her er Clymr m 44mm objektiv og Ultimate m 56mm. Pipa langs fugen, linjal viser drop. Justerbart gir best kontroll på kinnkontakt. På mitt 221 prosjekt var vekt viltig, derav Clymr. Det er ikke tvil om at Magnus er en "enklere" skytestokk.

 

Ser du på Magnus kan du også sjekke McMillan Gamescout//warden. Disse finnes nok i Norge allerede.

 

 

On 11/4/2021 at 6:32 PM, Torf said:

Lapua lager perfekt fugleammo i 222rem med butt 55gr helmantelkule, som stabiliserer i 1-14" løp, med utgangshastighet på 880ms i 60cm løp. Dette er den mest presise helmantelammoen i 222 jeg har testet siden Norma produserte 222 Jaktmatch med 50gr kuler.

Jeg skyter samme 55gr fmj kula i 790 msek fra min 221. Topp effekt, rypa triller som regel rundt. Jerpe og tiur også når jeg tenker meg om.

20211106_074606.jpg

20211105_123226.jpg

Edited by Roe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...