Jump to content

Oppgradering fra vortex db tac 6-24x50


Dodraugen

Recommended Posts

Driver å vurderer ny kikkert til rifla da jeg har planer om å flytte kikkerten over på salongen. Bruker nå en vortex db tac 6-24x50, og den utfyller egentlig alt jeg trenger kikkert til. Jeg har ikke savnet lavere minste eller maks forstørrelse, lys og syns skumringsegenskapene er bra nok. Retikkelet må være i første bildeplan, mil, og ha horisontale punkter ut til minimum 6 mil på hver side. Har sett litt på delta stryker, men syns det blir litt dyrt og tungt. Element nexus har jeg vurdert, og hadde nok kjøpt det om det var i 6-24 ikke 5-20. Har nå 30mm montasje, og 34mm koster en 3000 ekstra, uten at det nødvendigvis gir meg noe ekstra. Noen som har noen tips, budsjettet ligger på ca. 10000 helst brukt.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke der er så mye i 10k klassen. Du kan være heldig å finne en styrker brukt men de er det lang mellom. Så er det jo pst 2, og deretter den andre nye Deltaen som jeg ikke husker navnet på. av disse er det jo kun pst2 som har 30mm rør.

Går du opp til 14-15 er der mye brukt på velge mellom, K624I noen S&B, Marc av og til, og Razor 1. Lurt å lage seg autosøk på finn.

 

Edited by pererik
glemte siste setning
Link to comment
Share on other sites

Har sett på viper pst 2, men er veldig usikker på om den er bedre optisk, trenger egentlig ikke zero stop, mer zoom og lys. Kahles og s&b har stort sett retikkler som kun har 5 mil horisontale merker, og da blir det bom på elgbanen, så det gidder jeg ikke, tror de har noen nye nå, men de kommer uhyre sjeldent ut på finn.

Link to comment
Share on other sites

Litt av "problemet" er at DB tac 6-24 er uforskammet bra sett i forhold til prisen.

Sammenlignet med en PST2 3-15 (eneste PST2 jeg har hatt) så forsvares definitivt ikke dobbel pris på sistnevnte. PST2 er muligens noe bedre i motlys, men du blir stort sett like hemmet med den som med DB.

Det greieste for din del er kanskje å kjøpe en til av den du er fornøyd med?

Jeg er stort sett enig i at du trolig må opp på 15k+ hvis du skal ha markant bedre optikk med samme egenskaper forøvrig som DB tac.

 

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...