Jump to content

Kan man endre en godkjent våpensøknad?


ung

Recommended Posts

Nå spør jeg sikkert dumt, men jeg spør likevell..

Da behandlingstidene er blitt ekstremt lange ca 5 måneder så er ikke lengre rifla jeg søkte om til salgs. Da jeg var dum å skrev spesefikk kaliber på søknaden så lurer jeg på om dette er noe man enkelt kan endre? Situasjonen er att man da søkte om Remington 700 i 300wm, men nå ønsker en i 6,5 i stede.

Reiner ikke med att slikt går, men vert å spørre

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Stighols said:

Var borti samme greia for 2 år siden, forhandler forandret kaliber på søknaden og jeg ringte våpen kontoren og forklarte situasjonen og null problem👍 

Interessant! Nå er rifla i privat eie, men da kan man jo sende en forespørsel til våpenkontoret :)

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke det engang.

Fyll ut modell og kaliber på den riflen du skal kjøpe, og send det inn. Verste fall ber de deg endre i etterkant, absolutt mest sannsynlig går den rett gjennom. Fått bekreftet av flere våpenkontor at det ikke er behov for endring så lenge det gjelder helt normale jaktvåpen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spurte forvaltningseksjonen hos Troms Politikammer hva som skulle til og fikk dette svaret:

"

Hei,

Denne e-posten er svart ut på generelt grunnlag, da de nye personvernreglene ikke gir oss adgang til å svare ut sakskonkrete henvendelser på e-post.

 

Dersom en ønsker å endre kaliber på allerede innvilget våpensøknad, må søknad sendes inn til politiet for endring. Det er ikke adgang til at søker selv fører på et annet kaliber.

Ved innsending av allerede innvilget søknad bør det legges ved et skriv hvor en forklarer hva man ønsker endret. Dette kan gjøres enkelt på et vanlig A4 ark.

 

Dersom man ikke ønsker å sende det per post, kan en også komme innom Tromsø politistasjon for å få dette endret.

Dette må eventuelt avtales per telefon. "




 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...