Jump to content

Manurhin MR73 + Fedral SP hetter = Problem ?


wolfen

Recommended Posts

Hei

Noen som har hatt samme problem som meg med Manurhin mr73 og federal sp hetter.. 

Jeg ladet ca 250 mag skudd med federal sp hetter og opplever at hettene er så myk at de bungler "litt" ut når hanen treffer og de som har manurhun vet at det er VELDIG tight bak hylsa.. Ergo fikk jeg "kiling",  tønna ville ikke rotere mer. 

Før jeg begynner å demontere.. har denne shims som gjør at jeg kan flytte par shims på baksiden for å få den ørlite frem eller hva er best her?
Testet cci baserte skudd og det fungerte 100%.  

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Etter stevne i helgen dukket ett nytt problem opp.

Trenger tips til løsning.. .

skruen som holder tønna fast skrur seg ut, jeg må stramme mellom hver runde.

jeg testet med å rengjøre gjenger og sette blå locktite men det virket ikke.

Skruen ser dere på bildet under. 

image.png.1d3d63187505d27a79555c762ad43718.png

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 7/6/2021 at 1:32 PM, wolfen said:

Etter stevne i helgen dukket ett nytt problem opp.

Trenger tips til løsning.. .

skruen som holder tønna fast skrur seg ut, jeg må stramme mellom hver runde.

jeg testet med å rengjøre gjenger og sette blå locktite men det virket ikke.

Skruen ser dere på bildet under. 

image.png.1d3d63187505d27a79555c762ad43718.png

Jeg har aldri hatt det problemet med noen av mine, og personlig kan tenke meg bare to ting: At du kanskje ikke har fått gjengen helt ren allikevel - bruk kvitsprit, men avslutt med rødsprit eller allerhelst aceton - eller at du ganske enkelt ikke har trukket stangen fast nok (bruk en tang med aluminiumkjefter til formålet eller sett stanga i en skrustikke med aluminiumblokker og vri for hånd. Det med Loctite er jeg ikke så sikker på, men skal du først bruke Loctite er det avhengig av at både inn- og utvendig gjenge er klinisk fri fra fett. Det er bare en vanlig skrueforbindelse, og da kan det ikke være noe annet. Jeg utgår jo fra at du ikke har dratt den over gjenge, men det hadde du jo merket.

Link to comment
Share on other sites

On 6/12/2021 at 9:09 PM, Razorback said:

Bør man ikke bruke magnum hetter til magnum da...? At de kan være litt tykkere og tåle magnumtrykket bedre?

Nei. Det er ikke nødvendig. Jeg har aldri gjort det, ganske enkelt fordi jeg først snublet på info om at det ikke var nødvendig og deretter gravde rundt på nettet og fikk det ettertrykkelig bekreftet. Noen - men ikke alle - mener at det er avhengig av hvilket krutt du bruker. Det kan jeg ikke si noe om, men jeg har bare brukt Vihtavuori og har aldri hatt noen problemer med vanlige small pistol-hetter til magnum. Jeg bruker forsåvidt kun Federalhetter for å kunne justere ned kraften i avtrekket mer - de er jo mykere og trenger mindre knakk for å tenne - men har, bank i bordet, ikke hatt en eneste klikk på over 5000 magnumladninger. Det er neppe så voldsomt mange patroner, men jeg skyter ikke så mye 357 når 38 er så mye mer komfortabelt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...