Jump to content

sauer 200 str


Tom-H

Recommended Posts

Joda det stemmer nokk det, men når løpet er så slitt at det begynner og spre vil en kapping bare gi en kortvarig glede. Om en kan kappe og kone det selv er det jo en grei metode for å få ut 4-500 ekstra skudd. Men må en levere det til børsemaker for å få det kappet er det på ingen måte lønnsomt. Kjøp nytt løp er forbruksvare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, høggern said:

Spørs litt på hvordan kule som sprer. Er det feks 107 grain sierra så kan det kønnes å gå opp i kulevekt til noe på 139-144 grain. 

skyter normalt med norma DL 130gr , har størst spredning om jeg skyter med norma rekrutt

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tom-H said:

skyter normalt med norma DL 130gr , har størst spredning om jeg skyter med norma rekrutt

Scenar 139 har litt større diameter og kan skyte godt i en pipe som er slutt for DL.  Det i kombinasjon med autosol fikk 1000 bra skudd i min seneste sauerpipe som var blitt helt håpløs med DL. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Austergården said:

Scenar 139 har litt større diameter og kan skyte godt i en pipe som er slutt for DL.  Det i kombinasjon med autosol fikk 1000 bra skudd i min seneste sauerpipe som var blitt helt håpløs med DL. 

ok, har noen hundre kuler fra lapua ,144gr(b343) som jeg tenkte å prøve men sliter med å finne ladedata til disse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...