Jump to content

Schmidt & Bender


mario55

Recommended Posts

Ja, jeg gjorde det med en eldre 3-12x50, sendte til Tyskland for garantireparasjon av lys og ba om å få montert utvendig tårn. Gikk smertefritt det. Opplever at de hav veldig bra service fra Tyskland. Sist jeg hadde kontakt med de hadde jeg problemer med noen skruer på en PMII kikkert, da sendte de meg en pose nye skruer fra fabrikken/service dept.

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, vavlo said:

Så det er greit å henvende seg direkte til produsent? De vil ikke henvise til sine norske forhandlere? Jeg sendte siktet til MCD som tok seg av reklamasjon iaf. 

De henviste til den norske importøren da jeg trengte de skruene for  å låse tårnet, og de skulle skaffe dem. Det skjedde i midlertid ingenting fra den kanten og etter en stund sendte S&B en pose rett fra Tyskland uten at jeg betalte noe for de.
 

Den gamle kikkerten jeg fikk montert tårn på ble også sendt direkte til dem. Dette var begge kikkerter jeg hadde kjøpt brukt og ikke visste hvor var kjøpt nye. Reklamasjon går vel fortrinnsvis via forhandler eller norsk importør, men har vært mye frem og tilbake hvem som har vært norsk rep. Topp support fra service i Tyskland hvertfall

Link to comment
Share on other sites

Ok. Virker litt merkelig, men det kan hende forhandlerne ikke "er oppe og går". Kan jo virke slik også, da jeg har sendt mail til to av de med ønske om å få kjøpt originale linsedeksel (bikinitype) uten å ha fått svar fra noen av dem

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...